Dag 3 - Reisverslag uit Baddegama, Sri Lanka van portagoesbaddegama2015 - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Baddegama, Sri Lanka van portagoesbaddegama2015 - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Levi & Tessa

26 Januari 2015 | Sri Lanka, Baddegama

We werden al vroeg gewekt om 6 uur,we kregen 1 uur om kleren te wassen en te douchen. Om 7 uur hebben we ontbeten, we hebben brood met smeerkaas, jam, peper en suiker gegeten. Om kwart voor 8 zijn we naar een basischool gelopen die de Vanderlooij Stichting heeft opgericht. Eerst zijn we langs de drukke weg gelopen en kwamen we langs de school van monnink Piyananda. We zijn vrolijk verwelkomt door kinderen in uniformen en leerkrachten die een bloemenketting om onze nek hingen. We maakten samen een groepsfoto. De kinderen waren erg blij om ons te zien. De bel ging en de kinderen hadden pauze, we speelden met ze en mochten foto's van ze maken. Ze hebben liedjes voor ons gezongen en wij weer voor hen. De bel ging opnieuw en de kinderen moesten terug het klaslokaal in. We kregen van de monnink een pannenkoek met ei, kruiden en om te drinken een glaasje thee. Ondertussen zijn Levi , Tessa, Charena en Ivo langs de klaslokalen van de kinderen gegaan, ze hebben voor hen gezongen en zelf hebben ze ook goed meegedaan. Opnieuw ging de bel en kwamen de kinderen weer naar buiten voor een pauze. We hebben met de hele groep , de kinderen en wij gezongen. Toen moesten we doorgaan naar de tempel. De kinderen hebben ons allemaal uigezwaaid en de leerkrachten ook. Op weg naar de tempel was er een drukke weg waar we overheen moesten, toen we aankwamen bij de tempel was er onderaan de berg nog een school. De kinderen op die school waren allemaal in het wit gekleed, en ze keken ons allemaal raar aan. We moesten veel trappen op en op een bepaald moment moesten al onze schoenen uit, we waren toen bijna bij de ingang van de tempel. We kwamen aan en het was er heel erg mooi maar we hadden het erg warm, we hebben even in de schaduw gezeten om af te koelen en erna rustig de tempel te mogen verkennen. Sommige waren snel klaar door rond te lopen , maar Tessa, Cas , Sasja en Dahnee hebben zelf gemediteerd. Na drie kwartier zijn we bij de monnink te gast geweest waar we uitleg kregen over het boedhisme en alle dingen er rondom. We zijn erna terug gelopen via een binnenweg. Daar kon je heel erg goed het verschil zien tussen de mensen in onze buurt en de mensen in de buurt van de tempel. In de buurt van de tempel waren de huizen meer afgemaakt en luxer, bij ons in de buurt zijn er huizen voor de helft klaar en wonen er veel mensen op straat. We kwamen terug aan in Senehasa en hebben toen water gedronken en even kunnen uitrusten.Toen Tessa en Charena zich even wilden opfrissen kwam ze voor de zoveelste keer een dikke kikker en een salamander tegen op hun badkamer, ook zat er op hen slaapkamermuur een gekko die op de schouder van Mario gesprongen was toen hij hem probeerde te verwijderen. In de gezamelijke badkamer in de gang van de bejaarden en een aantal leerlingen van ons kroop er een slang die niet giftig was rond. Snel hebben we dit dier terug in het putje geduwd en alle andere putjes gecontroleerd. We zijn terug gegaan naar het verzamelhuis en hebben de volgende activiteit begsproken. De mensen die hun was s'morgens nog niet gedaan hadden konden dat nu doen en de mensen die de was s'morgens wel al gedaan hadden konden gewoon een uurtje uitrusten. We zijn na het uurtje samen gekomen en zijn allemaal aan de dagverslagen begonnen en dat is ook waar we nu mee bezig zijn. Nu hebben we even een kleine thee en cake pauze. Hierna gaan we waarschijnlijk dansen op nederlandse carnavals muziek, dat is allemaal nog niet zeker. Vanavond rond 7 uur gaan we eten en dan zit er alweer een dagje op. Vele groetjes van iedereen hier. Nog 17 dagen te gaan.

• 26 Januari 2015 - 14:44

Herman, Jolanda, Anniek En Pim:

Hallo Allemaal,
    Bedankt voor het verslag, we kijken er zo naar uit en lezen het soms wel 3 keer om toch maar niets te missen! Leuk al die dingen die jullie beleven inclusief de halve dierentuin die jullie zo links en rechts van jullie aantreffen. Bram: nog even een mededeling dat JB2 gisteren met 1-10 heeft verloren, je werd gemist moet ik zeggen, maar goed het is niet anders. Pim is ondanks wat buikgriep verschijnselen naar school, en hier is de sneeuw weer helemaal weg, regen, regen en nog eens regen!
    Voor jullie daar welterusten en we kijken weer uit naar het volgende verslag, vanuit sjaan heel veel groeten en een dikke knuffel!

PS
    Bram is er al iemand de klos daar wat het "plagen" aangaat!!! Ik heb rust nu, geen "helphelphelp" om me heen, maar ik mis het wel!!

• 26 Januari 2015 - 16:05

F. Laarmans:

Spannend, indrukwekkend maar wel vermoeiend. Wie verre reizen maakt heeft nu al grote verhalen.
    Leuk om te lezen.
    Tot de volgende keer!

• 26 Januari 2015 - 16:27

Fabiola En Marieke:

he weeral een mooi reisverslag,jullie hebben een flink gevulde dagindeling,maar wel heel afwisselend,en tot nu toe nog zingend en dansend de dagen door heerlijk,zijn jullie ook lief voor jullie begeleiders,want die zullen ook hun handjes volhebben he,en luuk schutz,ja er zijn twee luuks in het spel merk ik ,je krijgt ook nog een dikke knuffel van tante resi,tras(de Hond)is volgens mij een beetje kwaad op je ongelooflijk maar waar,hij zit iedere avond jou dekens overhoop te halen van je bed,stoute bob he,doe het goed daar dikke knuffelxxx

• 26 Januari 2015 - 16:29

Nancy:

Hallo Allemaal,

Wat leuk jullie verslagen.Ik kijk erna uit..Ik werd vandaag via de app verrast met foto's van jullie daar.Iemand die mijn zus kent is bevriend met een monnik bij jullie.. Dochter van die mevrouw is ook een paar jr geleden naar Sri Lanka geweest. Deze monnik heeft schijnbaar foto's op facebook staan..Weet niet hoe ze aan foto;s komt..Maar ik vond het super om ze te krijgen.
    Geniet van alles.Ik kijk weer uit naar morgen.

gr aan iedereen,,dikke x voor levi

• 26 Januari 2015 - 17:04

Roel Went:

Super leuk verslag van dag 3. Goed gedaan Levi en Tessa.

Ik mis nog wat apen en een grijze Olifant. Blijdorp in Rotterdam is jaloers op wat jullie allemaal zien een aantreffen.
    Mario:
    Jammer dat we nog geen foto's van jullie zien. Is Mario nog onder jullie? Of is hij ergens in de 24-uurs reis blijven steken. Verwittig hem eens dat we snakken naar wat mooie beelden!!.

Verzoek aan Nancy.
    Als Nancy, zij die al vandaag een reactie heeft geschreven, zich de moeite wil doen om de reeds ontvangen foto's te delen, dan mag ze deze op de mail zetten of doorsturen naar Whatsapp GSM,nr. 06-33736131. Alvast hartelijk dank voor de medewerking.

Veel succes en plezier. Laat je verwonderen en knijp je af en toe in je arm of het wel allemaal echt is wat jullie mee maken.
    Salukes, Chantal en Roel.

• 26 Januari 2015 - 17:48

Oma Marita:

Luuk D en de rest.
    Wij hebben de reisverslagen van de 3de dag gelezen wat goed dat alles goed gaat.
    Maak maar veel foto"s wij beleven alles mee van jullie reisverslag. Groeten van Opa en Oma.

• 26 Januari 2015 - 18:01

Vicky:

Heel leuk wat jullie hebben gedaan !
    nog heel veel plezier allemaal !
    En leef dikke knuffel en kus xx
    ik mis je :(

• 26 Januari 2015 - 18:09

Ignas En Nicoline:

Pas 3 dagen daar en al zoveel meegemaakt. Hartstikke leuk om jullie verslagen te lezen, zo reizen we een beetje met jullie mee. Veel plezier en speciaal voor Sid een poot van Pelle en knuffel van ons,
    Ignas, Nicoline, Noella en Tuur.

• 26 Januari 2015 - 18:21

Veronique:

Hey allemaal,

Zo te lezen hebben jullie het weer druk genoeg gehad en aan eten ontbreekt er ook niks.
    Heb al wat foto's van jullie gezien op Facebook, wat mooi om te zien en jullie stralen allemaal, dus zo te zien bevalt het jullie goed.
    Ik ben best wel jaloers op jullie dat jullie zoiets moois mogen beleven.

Ik had dat gezicht van Charena wel willen zien met al die beesten, ze zal wel geschreeuwd hebben, hahaha.
    Nou op na de volgende dag en we kijken al weer uit naar het volgend verslag.

Heel veel lieve groetjes van een jaloerse moeder hahaha
    en een dikke kus en knuffel voor Charena xxx

• 26 Januari 2015 - 19:09

Marcel & Myriam:

Geweldig wat jullie allemaal mee maken!
    Leuk jullie verslagen te lezen, wij zullen ze zeker blijven volgen!
    Chareen je zult wel alles bijelkaar gegild hebben met al die beestjes........haha
    Nog geen muisje gezien??
    Nog veel plezier en geniet ervan!
    Dikke kussss M&M

• 26 Januari 2015 - 19:43

Hermam, Jolanda, Anniek En Jolanda:

Wat leuk om iedere dag jullie verslag te lezen . zo beleven wij ook de reis een beetje mee.
    Bram dat jij niet bent gaan mediteren? Super wat jullie nu in deze paar dagen al hebben mee gemaakt en dit is nog maar het begin. Heel veel plezier allemaal en een grote pluim voor de begeleiding die dit allemaal mogelijk maakt.
    Bram, een hele dikke kus van ons allen hier. (Pim vindt het maar niets dat je een lange tijd weg bent).
    Groeten, Herman , Anniek, Pim en Jolanda

• 26 Januari 2015 - 19:45

Thijs En Carla:

Wat heb ik weer zitten genieten van dit 3e verslag.
    Betrap me er ook op dat ik lachend jullie verslagen zit e lezen. Ik zie en hoor het gewoon allemaal gebeuren ( beelddenker). Jullie hebben al veel gedaan en meegemaakt, wat een ervaringen !!!
    Vindt het dapper dat jullie in een uurtje jullie was gewassen krijgen. En dat op de hand. Ook dit is een hele mooie ervaring en lijkt me net een beetje anders dan dat je elke week een mand gewassen en gestreken op je kamer krijgt gezet.
    Wat leuk dat je ook gemediteerd hebt Sasja xxx
    Tot het volgende verslag
    Succes en lekker verder genieten.
    liefs voor iedereen en een dikke knuffel voor Sasja

• 26 Januari 2015 - 19:51

Marlou:

Wat leuk om te lezen dat jullie de was moeten doen! ....dat is pas het echte leven......Ivo laat alle beestjes maar daar en houd je broekspijpen maar dicht!
    Hopelijk hebben jullie ook "de weurs van Klara" bij jullie dan kunnen jullie vanavond volop zingen....Ivo heb je de rode neus meegenomen voor de kinderen? .....vergeet hem niet op te zetten!
    Veel plezier met z'n allen.....en ik kijk alweer uit naar het volgende reisverslag!
    Unne dikke poen veur Ivo, groetjes Marlou

• 26 Januari 2015 - 20:42

Tessa Melchior:

Lieve Sas en de andere avonturiers,

Wat super leuk dat ik via deze site van jullie reis kan meegenieten.
    Zijn jullie alle een beetje gewend aan het klimaat?
    Hier sneeuwde het toen jullie weg gingen, maar inmiddels is het al ontdooit.

Super gaaf dat jullie in een tempel geweest zijn en zelfs 4 van jullie gemediteerd hebben.
    Beviel het je een beetje Sas? Je mag mijn Yoga matje best wel eens lenen hoor! haha ;)

Veel plezier allemaal en tot schrijfs!

Kus Tessa Melchior (zus Sasja)

• 26 Januari 2015 - 22:04

Nancy:

Hallo Roel,

Wilde de foto,s inderdaad graag delen..Op deze site lukte me niet..Heb u als t goed is een whatsapp bericht gestuurd...Diegene wat intresse heeft meld zich maar..Is via via.Iemand wat voorgaande jaren is mee geweest is bevriend met monnik van daar en hij haar schijnbaar foto;s op zijn facebook staan..En zij heeft ze doorgestuurd naar mijn zus.

Gr.nancy

• 26 Januari 2015 - 23:06

Jordy, Mariëlle En Alon:

Hallo,

Weer een geweldige dag achter de rug lezen we!
    Eindelijk in de tempel geweest hè Dahnée en dan ook nog mediteren!

Geweldig ook om te lezen van jullie huisdieren, dat was echt wat voor Mariëlle geweest hahaha!

Als de komende weken zo gevuld zijn als de afgelopen dagen, vliegt de tijd om lijkt ons, super!

Veel plezier weer morgen, we kijken uit naar het verslag.

Groetjes allemaal!

• 27 Januari 2015 - 10:49

Rob, Eliane & Maike:

Goede middag allemaal,

Zo te lezen hebben jullie een hele dierentuin in jullie huis. En Cas, mediteren en zingen ??
    Toch geen last van de felle zon, hoop ik.
    Amuseer jullie allemaal.

Groetjes oet Eèsjde.

• 27 Januari 2015 - 16:48

Elian En Roger:

Hallo allemaal,

Wat een leuk verslag! Om 6 uur opstaan en zelf kleren wassen op de hand, chapeau! En dan de school bezoeken en samen met de kinderen zingen en spelen, wat zullen ze dat geweldig gevonden hebben. Ja, die beestenboel is toch heel anders dan thuis :) we zijn al niet zo gek op muizen (weet je nog Tess, die muis bij Zoerie in de stal...) dus aan slangen en gekko's zul je even moeten wennen