Dag 4 27-01-2015 - Reisverslag uit Baddegama, Sri Lanka van portagoesbaddegama2015 - WaarBenJij.nu Dag 4 27-01-2015 - Reisverslag uit Baddegama, Sri Lanka van portagoesbaddegama2015 - WaarBenJij.nu

Dag 4 27-01-2015

Door: Bram & Ivo

27 Januari 2015 | Sri Lanka, Baddegama

Dag 4, 27-01-15
Onze dag begon weer om 06:00 uur toen we gewekt werden, we gingen toen weer aankleden en wassen en moesten om 07:00 weer aan de ontbijttafel zitten. Ivo en Bram moesten eerder weg omdat zij corvee hadden. Nadat Bram en Ivo de tafel hadden gedekt gingen we eten. We hadden een gebakken ei en daarna nog een of meerdere botherhammen met jam,smeerkaas enz. Na het eten hadden we nog even de tijd om de juiste schoenen aan te doen en om ons goed in te smeren, omdat het vandaag ongeveer 32 tot 34 graden zou worden. We gingen om 08:00 naar de verzamelplek waar een busje ons zou komen halen, want we gingen naar Rob’s Farm. Dat betekende dat we vandaag onze eerste werkdag zouden hebben en er waren verschillende taken die we daar konden doen zoals het zeven van zand, het kappen van sleuven en nog veel meer. We zaten maar even in de bus en waren er dus al vroeg. Voordat we begonnen met werken kregen we eerst nog wat te horen over Rob’s Farm en hoe het aan zijn naam kwam. Toen kwam er een vrachtwagen met allerlei goederen aan met bijvoorbeeld de ramen, kozijnen en kruiwagens. Nadat we dat uitgeladen hadden mochten we beginnen. Ivo, Bram, Levi,Luuk, Mario, waren het zand aan het zeven, Cas, Tessa, Luuk waren gleuven aan het kappen en mevr. Maas, Angela, Dahnee en Sasja waren zand aan het scheppen. Na ongeveer een uurtje werken hadden we al de eerste pauze omdat het zo warm was, dus na goed gedronken te hebben en wat gegeten gingen we weer aan de slag. Ook wisselden we af en toe van taak zodat we niet alleen met hetzelfde bezig waren. Om 11:30 hadden we de grote pauze en kregen toen ieder 2 broodjes met knakworst en veel bananen. Na het eten werden we in 2 groepen verdeeld, want we gingen een stukje lopen en kregen iets te horen over de gewassen in Sri Lanka en moeten dus morgen een beeldverslag maken. Na het lopen hadden Cas, Bram en Ivo het leuke idee om Mario eens goed te pakken te nemen en gooiden ongeveer 6 emmers vol met water over hem heen, waar hij gelukkig mee kon lachen. We moesten toen nog een uurtje werken en kregen ieder 3 hekken aangewezen waar we de klimop van moesten afhalen en daarna toen iedereen klaar was, was het alweer 14:00 uur en werden we opgehaald door het busje en gingen we terug naar het bejaardentehuis. Toen we daar waren aangekomen liepen we naar de kamer en vonden we als verassing een slang in de gang. Marcel werd meteen gewaarschuwd door een vrouw die zei dat deze slang erg gevaarlijk was en we moesten oppassen. Nadat iedereen had gedoucht gingen de meeste aan het dagverslag werken, ook Bram en Ivo die hier nu mee bezig zijn.
Vanavond wordt in overleg een gezellig avondprogramma bedacht.

• 27 Januari 2015 - 14:45

Ignas:

Hallo Sid, allemaal,
    Leuk dat jullie vandaag echt aan de slag zijn gegaan. Ik heb er nog geen goed beeld van wat jullie helpen bouwen maar dat lezen we nog wel allemaal, de komende verslagen. Ik geloof dat jullie leuk het samen leuk hebben en goed aan het werk zijn, als team!? Wel stevig aanpakken, of niet?
    Hier thuis is alles okay. Wat erg rustig zo zonder jou, Sid! Jouw dynamiek maakt het soms wel wat druk maar als je er niet bent missen we het wel! Veel groetjes van ons allemaal, Mama, Noella, Tuur, Pelle, Emma en je vader natuurlijk. Geniet er maar van! Wij zijn erg benieuwd naar jullie / jouw verhalen. Ik kijk uit naar het verslag van morgen! Ignas

• 27 Januari 2015 - 16:03

Fabiola En Marieke:

he supergoed, jullie eerste echte werkdag, zal wel lekker zweten zijn hé, we zijn weer helemaal ingelicht voor vandaag, maak er een gezellige avond van, sjiek verslag, dikke knuffel. ,en een extra knuffel van marieke aan broer luuk s,maar ook van mam, nog geen zonneallergie hoop ik? x

• 27 Januari 2015 - 17:24

Nicoline:

He Sid, ik zag dat jij niet genoemd was in het verslag. Ben nu wel heel benieuwd wat jij vandaag gedaan hebt. xxxx mama

• 27 Januari 2015 - 18:37

Thijs En Carla:

Hallo Baddegama gangers,

Bedankt voor het leuke verslag en de mooie foto"s. Zo krijgen de achterblijvers een heel mooi overzicht
    van wat jullie allemaal doen. Dat het heel warm is, kun je wel zeggen !!! En dat jullie hard aan het werk zijn als superteam is ook duidelijk.
    Ik ben wel nieuwsgierig of jullie nu gisterenavond gehost hebben ?????
    Maak er nog een leuke avond van.
    Een dikke knuffel van de trotse achterblijvers voor jullie allemaal
    en veel liefs voor Sasja van Papa en Mama xxx

• 27 Januari 2015 - 19:09

Herman, Jolanda, Anniek En Pim:

Hallo daar in het mooie Sri-Lanka,
    Vandaag de bekende handen uit de mouwen moeten steken, zal wel niet meevallen met deze temperaturen, maar goed dan doen een paar emmers water wonderen(nietwaar Mario). Goed te horen dat Bram een nieuw slachtoffer heeft gevonden om zijn plagerij kwijt te kunnen, jullie zijn daar allemaal gewaarschuwd want hier thuis staat er echt geen maat op hem!!
    Nou Bram, hopelijk veel zand kunnen zeven en onkruid kunnen wieden, lekker aan de slag je weet waarom je het doet, en wij vinden het hier allemaal geweldig en cool!!!
    Pim is vanavond wer begonnen met trainen buiten, hier verder alles goed, en we kijken weer uit naar verslag en foto's van morgen!
    Groetjes van ons allen voor jullie allemaal daar, Herman

• 27 Januari 2015 - 19:24

Opa En Oma Levi:

hallo levi en allemaal:
    jullie zijn goed bezig,wat een werk,en wat mooie foto"s,is wel een mooie omgeving zo te zien
    het zand goed gezeeft jongens?

jullie zullen wel flink zweten van de warmte en met het werken erbij.
    en vanavond een gezellige avond.
    levi,nog fijne dagen en mailen nog wel.
    groetjes oma en opa

• 27 Januari 2015 - 20:36

Joyce Dave En Colin:

Heyyyyyy lieve levi en de rest van jullie ,
    ontzettend trots op jou (jullie) wat jullie daar allemaal teweeg brengen !
    Jullie worden zeker gemist maar jong jong jong wat zijn ze trots !
    Levi ik ga je vanaf nu ff volgen hihihihi doe je best heb veel plezier en geniet van deze ervaring!
    Hele dikke knuffels en dikke kussen van joyce en dave en een "boks" van Colin xxxx

• 27 Januari 2015 - 20:38

Veronique :

Hey allemaal,

Wat hebben jullie weer moeten zwoegen en zweten.
    Maar dat alles is voor een goed doel, vind het knap dat jullie je zo inzetten en de begeleiders ook, dat zij ook een handje meehelpen!

Charena hier is het lekker rustig en alles goed. Je krijgt heel veel knuffels en kusjes van je oppaskindjes.
    Ze hebben ook al een paar foto's gezien, die daar waar je met al die kinderen opstaat, Frederique vroeg zich al af waarom iedereen dezelfde kleren aan had.

Dikke kus en knuffel van Julian en mama xxx

• 27 Januari 2015 - 21:23

Zwarte Oma:

Veel groetjes zwarte oma

• 27 Januari 2015 - 21:28

Marlou:

Terwijl jouw moeder en Guy genieten van hun verjaardagsmaal, lees ik jullie verslag. Helaas geen biefstuk met frietjes voor jou Ivo! Daarvoor heb jij wel lekkere bananen! Krijg je wel genoeg slaap? Erg vroeg op ....en dan ook nog de tafels dekken! Maar je zult enorm genieten, want je hebt fijne mensen om je heen........let wel goed op voor die slangen.....niets voor mij hoor....ik zou het hele bejaardenhuis bij elkaar schreeuwen!
    Unne dikke poen vaan Marlou

• 27 Januari 2015 - 22:17

Vicky:

Hee lieverdje,
    ben heel trots op jou wat je allemaal doet voor die mensen daar!
    en ook heel goed van de rest natuurlijk ! :)
    Wees wel voorzichtig xx
    ik mis je heel erg
    i love youu
    Dikke kuss van vickk xxxx

• 27 Januari 2015 - 22:24

Marcel:

Hoi charena, papa heeft ook jouw naam gemist in het verslag. Wat was jouw taak vandaag, Myriam en ik zijn er erg benieuwd naar, haha. We zijn niet alleen trots op jullie wat jullie allemaal moeten doen en hoe jullie je aan de omstandigheden moeten aanpassen, ook met betrekking tot de tijden waar jullie je aan moeten houden. Ook de organisatie die dit toch maar allemaal voor jullie in goede banen moet leiden zeggen we tegen chapeau. Geniet lekker met het team samen van alles en maak er een gezellige avond met zijn allen van. Groetjes van Myriam en papa.

• 27 Januari 2015 - 23:20

Jordy, Mariëlle En Alon:

Hallo allemaal,

Ook vandaag weer een heel mooi verslag van een zware maar interessante dag, geweldig om te lezen wat jullie allemaal doen daar en beleven!
    Hebben vandaag ook via WhatsApp een heleboel leuke foto's gekregen, sjiek!

Dahnée, super wat jij (en alle anderen natuurlijk ook) doen, we zijn echt trots op je!

Jordy is jaloers op je, hij had best ook naar Sri Lanka gewild nu hij jullie verslagen en foto's ziet!

Groeten en knuffels!!!

• 27 Januari 2015 - 23:20

Jordy, Mariëlle En Alon:

Hallo allemaal,

Hebben vandaag ook via WhatsApp een heleboel leuke foto's gekregen, sjiek!

Groeten en knuffels!!!

• 28 Januari 2015 - 02:24

Elian En Roger:

Hallo allemaal,

Super wat jullie allemaal doen, zo hard werken en dan met die temperaturen. Jullie zijn echte bikkels!! Wel goed dat jullie genoeg afwisseling hebben en op tijd pauzeren.
    De foto's die we via WhatsApp gekregen hebben, waren een echt cadeautje, super leuk!

Heel veel plezier samen en geniet!
    Dikke kus

Elian en Roger

• 28 Januari 2015 - 07:53

Nancy En Kariem En Kyra:

Wat een mooi verslag weer..Inmiddels zijn meerdere mensen bevriend geraakt met monnik banagala Gunarathana via facebook..Dus we kunnen nu ook wat foto's zien bij jullie mooie verhalen.
    Ik zie dan ook Levi dat die broek wat jij aan heb niet van jouw is..Is je koffer kwijt?
    Ik kijk uit naar het verslag van vanmiddag,Dikke xx mama.
    ps..Vicky komt gezellig bij ons eten vanmiddag en Zaterdg logeren

• 28 Januari 2015 - 11:44

Joep Verhoeven:

Ha P,

T heet eve gedoord veur iech n beriech sjik, mer t waor nogal druk. Ganse weekend feeste maondag pas um 23:00 thoes vaan t werk en dinsdag is uiteraard de week gebroken. De verwarming waor weer ns oetgegaange en ging neet mie aon, heerlijk mit dit weer. T beer woort in eeder geval neet werm.

Zondag is noe toch al bekkens in t ziech en de wedstrijdspanning nadert al n kookpunt. T is toch te hope tot vr die laffe gaste trok kinne sjikke mit hielemaol niks!

Chill ze nog ff dao!

Joep

• 28 Januari 2015 - 12:49

Keybets:

Hallo Tessa.
    We kijken iedere dag na of er een nieuw verslag op staat .we zijn benieuwd wat jullie elke dag mee maken .
    Het is stil in huis zonder jou geniet er maar van
    Groetjes van Opa en Oma uit Geleen Jazz en Riva

• 28 Januari 2015 - 12:51

Jo En Ied:

hallo Tessa.

Wat knap van jullie wat jullie allemaal doen. Echt goed.
    We kijken iedere dag naar de verslagen.
    een geweldig ervaring voor jullie allemaal. Groetjes uit het koude Oud Geleen van Jo en Ied

• 28 Januari 2015 - 14:37

Eliane, Rob En Maike Van Caldenborgh:

Super die verslagen allemaal.
    Zo te lezen en te zien (via de fotoverslagen van monnik banagala Gunarathana via facebook, onze nieuwe vriend !) werken jullie allemaal hard, maar jullie snuitjes stralen ook !

Super van jullie allemaal !

Cassie ook bij ons in huis is het TE stil en we missen al die vele knuffels van jouw !!
    Ps grote Fred geniet de laatste dagen van jouw bed. Kleine Fred komt nog altijd buurten.

Geniet er van !!!!!

Tot het volgende verslag.

Eliane, Rob en Maike.

• 28 Januari 2015 - 14:46

Mara Kessen:

Ayubowan ,

Ik zag al een dagverslag verschijnen op de site , ik vind het leuk voor jullie verhalen te horen en ik hoop dat er nog veel meer leuke verhalen komen . ik zag aan foto's bij guna op fb dat jullie al naar de kinderen op de school zijn geweest, schattig zijn ze eh ? haha , ook is het even wennen , andere cultuur , andere mensen , het ruikt er anders, de warmte en de taal allemaal dingen waar je even aan moet wennen , na een paar daagjes ben je er al aan gewend en weet je niet meer beter :) jullie gaan nog veeeeel meer leuke dingen doen en ook wat moeilijkere en mindere leuke dingen , vergeet niet : jullie zijn daar om mensen te helpen , en om geweldige ervaringen op te doen. weess lief voor de bejaarden , geef ze allemaal een dikke knuffel en nog veel plezier ! tot over 3 weken !!

groetjes