Dag 17 - Reisverslag uit Baddegama, Sri Lanka van portagoesbaddegama2015 - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit Baddegama, Sri Lanka van portagoesbaddegama2015 - WaarBenJij.nu

Dag 17

Door: Levi

09 Februari 2015 | Sri Lanka, Baddegama

We moesten zoals iedere ochtend om 6 uur opstaan wat wel anders was, was dat we om half 7 moesten ontbijten.
We kregen een simpel ontbijtje en vertrokken rond 7 uur naar Baddegama om vanaf daar met de bus naar de nursery school te gaan.
Toen we daar aankwamen moesten we heel lang wachten en de meisjes werden aangedaan en opgemaakt want we moesten later gaan dansen.
Toen de meisjes klaar waren vonden ze de kleren niet fantastisch, het was een traditioneel pakje.
Daar werden we ontvangen door alle kinderen en leraressen.
Eerst zongen ze hun volkslied en toen wij het onze.
Ze hadden ook Nederlandse vlaggen ophangen, alleen verkeerd om dus het was de vlag van Frankrijk.
Eerst hadden zij een dans en toen de meisjes van onze groep. Ondertussen gingen de jongens zich omkleden.
We schrokken nogal toen we onze kleren zagen, een kort broekje en een doek die van tijgerprint was die liep van je schouder naar je heup.
We kregen ook een ketting en een pruik het zag er belachelijk uit.
Toen de meisjes klaar waren met dansen moesten ze zich snel klaarmaken want ze deden ook met onze dans mee.
Toen gingen we optreden het ging best wel goed.
Daarna gingen we schriften en potloden uitdelen aan de kinderen.
Ook kreeg de school een speakerset.
Daarna gingen we terug naar het bejaardentehuis.
Toen middageten en daarna gingen we op bezoek bij Mandjo die men nog kende van vorige jaren.
We gingen ernaar toe met de tuk tuk.
Hij woonde nogal afgelegen en hij en zijn familie woonde bij elkaar.
We gingen naar het huis van zijn ouders en kregen daar fruit en een smoothy, hij was heel lekker.
Toen probeerde bijna alle jongens in een kokosnoten boom te klimmen maar het mocht niet lukken en de mensen van daar klommen er heel gemakkelijk in.
Vervolgens gingen we naar een ander huis en daar gingen mensen optreden en een traditionele dans doen.
Toen met de tuk tuk terug naar het bejaardentehuis en toen avondeten, we kregen pasta, groente en fruit.
Toen hadden we tijd om te relaxen en daarna avondprogramm , uitleg over morgen en dan slapen.

Ps Tessa wil donderdag graag zelfgemaakte pizza van mama eten.

• 09 Februari 2015 - 16:06

Nancy:

Hallo Levi,
    Jammer ik lees jouw verslag en weer geen voorkeur eten voor donderdag tot nu toe mag ik dus ng altijd kiezen.
    Ik heb de foto;s gezien van jullie dansen..De meiden zagen er prachtig uit..Snap dat t voor jullie gek uitzag maar ik vond t super leuk..
    En de jongens nou ik heb de foto;s maar niet gedeelt op fb dacht dat gaat Levi mij niet in dank afnemen.
    Ik hoor al hele leuke reacties om me heen over jouw kaarten Levi..Helaas is die er van ons ng niet.
    Geniet ng van de laatste dagen daar..xx voor levi

Gr.Nancy

• 09 Februari 2015 - 16:26

Jolanda:

Hallo allen,

Wow, wat zien jullie er allemaal mooi uit. Zo te zien hebben jullie allemaal genoten.
    Veel plezier nog .
    Bram, een dikke knuffel
    Groetjes, Jolanda

• 09 Februari 2015 - 17:17

Nicoline:

Geweldig Levi hoe je het dansritueel omschrijft. Ik zie het al helemaal voor me. Hebben jullie toch maar gedaan, stoer hoor. Was er graag bij geweest. Hoop dat er veel op film staat.
    Morgen jullie laatste dag. Ik ga jullie alvast een hele goede terugreis wensen. Ik vind jullie stuk voor stuk KANJERS, echt waar. Wat hebben jullie veel meegemaakt met elkaar. Ook heel veel dank aan de begeleiders. Fantastisch dat jullie onze kinderen zo'n lange periode onder jullie hoede hebben genomen. Jullie hebben hun een ervaring voor het leven meegegeven.
    Groetjes voor jullie allemaal en een dikke knuffel voor Sid.

• 09 Februari 2015 - 18:22

Rosan Dederen:

Hoi Luuk D, nog een paar daagjes en dan ben je weer thuis. Wij hopen dat je ondanks alles een hele fijne tijd hebt gehad! Wij zijn in ieder geval heel erg trots op jou! En wat mooi om te zien dat juliie papa herdenken op deze manier, heel erg waardevol.

We zien ons deze week en dan krijg je een hele dikke knuffel!

Veel liefs van je tante rosan

• 09 Februari 2015 - 18:50

Fabiola En Marieke:

he allemaal,wat heb ik vandaag genoten van de foto s op fb van de monnik,te gek,meiden,jullie zagen stuk voor stuk prachtig uit,iets om hier een prijs mee te winnen,en daarna de dans samen met de jongens,iets voor so you think you can dance,verborgen talenten komen daar zelfs naar boven,nou luuk s om jou in een danspakje te krijgen,maar zo te zien kan daar in srilanka heel erg veel,trots op eenieder van de kinderen en begeleiding,geniet morgen nog effe van alles en van elkaar ,want het zal afkicken worden,dikke knuffel iedereen,en luuk s weeral eentje extra,knuffel je te pletter als je terug komtxxx

• 09 Februari 2015 - 19:02

Chantal En Roel. :

Hoi jongens en meisjes,

Schouderklopjes voor jullie allen. Mooi dat we jullie reisverslagen mochten lezen.
    Het lijkt wel een poëziealbum die we "per ongeluk" hebben gevonden en stiekem lezen.

Met de foto's erbij hebben we een goed beeld gekregen van jullie mooie ervaringen.

We zijn benieuwd naar jullie persoonlijke verhalen die jullie niet hebben durven delen op deze site.

Wij wensen jullie alvast veel plezier bij de laatste activiteiten en succes bij het inpakken.
    Vul maar alle ruimte in de koffers met mooie herinneringen.

Goede reis gewenst.
    En voor de begeleiding alvast grote dank voor alle goede zorgen voor onze jeugd.

Salukes,

Budda Nassaray.

Chantal en Roel.

• 09 Februari 2015 - 19:10

Bert Rikers:

hallo levi en allemaal;
    wat leuk de foto's van jullie kledij, voor de meisjes leuk,maar voor jullie lijkt me een gek gezicht
    nou is het bijna voorbij,maar jullie hebben wel een prachtige ervaring opgedaan en flink gewerkt hoor.
    oma en opa is apetrots op jou.
    jullie hebben het toch mooi klaargespeeld ,
    zou zeggen morgen de laatste dag,geniet nog maar ervan
    ook een compliment voor de begeleiders,fantastisch verzorgd.
    groetjes van opa en oma en wedy.
    doei!!!!!!!!!!!!!!
    p.s goede terugreis allemaal

• 09 Februari 2015 - 19:11

Zwarte Oma:

Hoi cassie
    Je kunt nu gaan aftellen,over een. Paar. dagen ben je weer in dit kikker landje terug, zal wennen worden voor je.

Morgen is je zusje jarig heb je iets gekocht daar voor haar. Zou leuk zijn.
    Ik hoop dat je nog een paar leuke dagen hebt en een fijne terugreis, donderdag kom ik even kijken,als je niet te moebent.
    Nou cas tot gauw.
    Poenen zwarte oma

• 09 Februari 2015 - 20:19

Veronique:

Hey lieve Charena en de rest,

Wat hebben jullie een prachtige dag gehad , en wat zagen jullie er mooi uit dames en tja heren kan me wel voorstellen daf jullie dat raar vonden, maar wel knap van jullie dat jullie het toch maar gedaan hebben.
    Ik,had er wel graag bij willen zijn, ben nog steeds jaloers, Charena.

Ik verheug me ook echt enorm op donderdag en op je mooie verhalen.
    Heb jij ook nog wensen om iets te eten? Of zijn die noedels goed, die wat je hier altijd eet? Haha, en anders denk ik wel eens waarmee ik je kan blij maken. ( ! Barbeque Ham )

Nou nog 3 nachtjes slapen.
    Xxxx love you
    Julian en mama

• 09 Februari 2015 - 21:00

Misjèlle Verhoeven:

Ha pap,

De Nostallegasie waor eg super leuk gewees! 't is toch geregeld.. (diech wets boe 't euver geit)!
    Wijer bin iech ein en al Vastelaovend. Iech hub der zoe unne zin in.
    Ze hubbe miech weete euver te haole um zaoterdag met de Jatsers met te gaon haha.

Jonges, amezeert uuch noe 't nog kin!
    Pap deis ste Shante hiel vaol groete vaan miech en bedaank 'm veur de kaart!!!

Dikke poen,
    Misj

• 09 Februari 2015 - 22:29

Thijs En Carla:

Hallo Baddegama-gangers.

Nog meer om trots op te zijn, weer zo n mooie dag. Jullie doen het toch maar allemaal.
    Heb de mooie foto-impressie gezien van deze dag op face -book van de monnik. In een woord, GEWELDIG !!!!! De tranen sprongen me spontaan in de ogen. Daarbij, zo mooi om te zien welk plezier jullie er allemaal in hadden !!!!!!!
    Nog even genieten van het mooie en gastvrije Sri Lanka, de aangename temperatuur en heel veel succes met de laatste afrondingen.
    Alvast een hele goede terugreis allemaal en lieve groeten

En Sasja, nu weten we nog altijd niet wat jij wilt eten Donderdag. Hijfjes ???? Je weet wel !!! ha ha.
    Mama gaat in ieder geval zelf lekkere appeltaart bakken voor je, mmmmm
    We verheugen ons enorm op je thuiskomst !!!!! Dikke kus van ons allemaal xxxxxx
    Haaij vaan diech.

• 10 Februari 2015 - 01:39

Jordy, Mariëlle En Alon:

Hey!

Jullie vonden het niet mooi en belachelijk uit zien, we hebben de foto's gezien en wij vinden het prachtig, echt waar! Zowel de jongens als de meisjes, echt mooi! En als jullie dan zelf zeggen dat het dansen goed ging, kan het er alleen maar geweldig hebben uit gezien, super van jullie!!!

Nog één dag en dan zit het er op.....ongelooflijk, (bijna) 3 prachtige weken! Geweldig jullie arbeid! Dank ook voor jullie verhalen iedere dag, we keken er steeds opnieuw naar uit! Vanaf donderdag horen en zien we de rest!
    Voor de begeleiding dank en waardering, hoe jullie dit alles gedaan en mogelijk gemaakt hebben!!!

Vele groeten en knuffels.....en een dikke kus voor Dahnée

• 10 Februari 2015 - 01:48

Liliane:

Hallo luuk.vergeet je mijnwandelschoenen niet mee terug te nnemen.we kijken naar je uit.wat dacht je van all you can eat bij de friture...vlg week misschien anders hou je donderdag er buikpijn van over! Succes met inpakken en het afscheid daar.xxxmam

• 10 Februari 2015 - 11:01

Ellen Schoonbroodt:

Wat een leuke verhalen hoor ik van jullie.
    jullie hebben heel wat meegemaakt,het zit er bijna op
    wat zullen jullie veel te vertellen hebben.
    goed dat jullie zo'n maatschappelijke stage doen in
    Srilanka en het is goed dat ze jullie nu heel goed kennen
    en ik hoop dat mario mij ook veel te vertellen heeft.
    en mij veel kan laten zien aan foto's.
    nog een paar mooie dagen en een hele goede terugreis
    gewenst.
    Heel veel liefs en groetjes van ellen

• 10 Februari 2015 - 11:49

Eliane, Rob En Maike:

Hallo allemaal,

Voor jullie zit de laatste hele dag er bijna op ! Toch snel omgegaan deze drie weken.
    Wederom genoten van jullie verslagen en kleurrijke foto 's !!!!

Alvast een goede terugreis allemaal !

Cas ik ben benieuwd naar alle verhalen a.s. donderdag !

Dikke poen mam (en natuurlijk ook van pap en Maike).

• 10 Februari 2015 - 14:37

Elian En Roger:

Hallo allemaal,

Weer een fantastisch verslag, heb echt moeten lachen om de beschrijving van de danskleding! Maar de foto's liegen er niet om, jullie zagen er fantastisch uit!!
    Geweldig hoe jullie je ingezet hebben deze afgelopen 3 weken. We hebben er echt van kunnen meegenieten door de verslagen en de foto's die we elke dag meteen gingen lezen en bekijken.

Geniet nog van de laatste dag, van elkaar en van alles om jullie heen. We wensen jullie een hele goede reis en we kijken uit naar jullie terugkomst a.s. donderdag.

groetjes, en voor Tess hele dikke knuffel van ons xxx

pappa en mamma

• 10 Februari 2015 - 16:32

Vicky:

Hele fijne terugrijs !
    en leef ik verheug me echt op donderdag!♡xx

• 10 Februari 2015 - 17:17

Marlou:

mooi die pakjes.....jullie kunnen meteen Carnaval vieren! Ivo, je ziet er echt sexie uit! Geweldig dat jullie ons hebben laten delen in jullie ervaringen.......ik zal het dagelijks lezen van jullie verslagen gaan missen. Ik wensen jullie allen een goede terugreis en nog een aantal mooie momenten in baddegama. Ivo, alweer unne dikke poen veur dich!

• 10 Februari 2015 - 17:29

Tessa Melchior:

Hallo reizigers,

Nog even en dan zijn jullie alweer thuis!
    De pakjes staan jullie erg goed hoor! ;) haha
    Het plezier spatte ervan af!

Geniet er nog even lekker van!

Liefs Tessa

• 10 Februari 2015 - 22:04

Elly En Bert Mommers:

lieve Sasja en de rest,

Allereerst harstikke bedankt voor de mooie kaart heel lief dat je aan ons gedacht hebt .Het is superleuk om aan de hand van de prachtige foto's en jullie interessante verslagen, een goede indruk te krijgen van wat jullie allemaal meemaken.
    Wat doen jullie enorm veel op een dag zeg ,echt heel bijzonder. Ook die mooie foto,s van jullie dans optreden zijn super, Wij zijn heel trots op jou en de hele groep.
    Nog effekes en daan zeet geer weer trök in Sjengenstad .Un gooje toesreis meid en voál leefs veur allen .Dikke poen vaan us en aaipoot van Ibbe!

• 11 Februari 2015 - 10:23

Nancy:

Hello..
    Ik me enorm aan t verheugen op je kaart..Sjee is t een kaart bijna helemaal gericht aan Vicky..Super voor Vicky vind t ook leuk voor haar..Maar ik moest lachen en een beetje teleurgesteld..Ps mama je bent n shirt vergeten ihihi..Had je t liefst kaartje terug gestuurd ps..Pak volgende x zelf koffer in.hihihi..
    Nou jongens wij zijn al aan t voorbereiden op jullie terugkomst.Verheug me er enorm op.Hele hele goede reis...Tot morgen. Xxx Mama

• 11 Februari 2015 - 11:15

Joep:

Padre,

Iech had aog aon Misj veurgesteld um donderdag dien temattesop te ete, mer dat voond ze neet lekker dus ete vr get aanders...

Mergood iech gaon t hoes zoe mer ns potse want deenk neet totste noe hiel gelukkig zouws zien este thoes keumps. Murge bin iech trouwens wirke tot 17:00 en um 18:00 mot iech nao iemand thoes veur auwwieverbal, vrijdag aog weer wirke tot 17:00 en daan nao stad. Iech zeen diech dus zier waarschijnlijk ik de stad...

Tot murrege

Joep