Dag 15 - Reisverslag uit Baddegama, Sri Lanka van portagoesbaddegama2015 - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Baddegama, Sri Lanka van portagoesbaddegama2015 - WaarBenJij.nu

Dag 15

Door: Sasja

07 Februari 2015 | Sri Lanka, Baddegama

Dagverslag dag 15.
Gemaakt door: Sasja

Dahnee en Sasja werden om half 7 gewekt door Angela, om 7 uur hadden we ontbijt.
We hadden gewoon weer brood met jam of ander beleg.
Na het ontbijt hadden we nog even tijd om ons klaar te maken, en te wassen als je dat nog moest doen.
Om half 9 kwam ons busje, want we gingen weer werken op Rob’s Garden.
Het was al een warme ochtend, maar iedereen deed goed zijn best!
Mario, Dahnee, Cas, Marcel en Sasja deden de grond gelijk maken, dat was best wel zwaar werk.
Sid en Tessa brachten alle stenen weg, en de rest was aan het zeven of helpen met nog andere dingen.
We hebben onze klus wel goed af kunnen maken.
Om kwart over 11 kwam het busje ons weer halen. Toen we weer terug waren bij het bejaardenhuis, hadden we een lunch. We kregen tomatensoep met brood en beleg als je dat wilde.
Na de lunch hadden we even tijd voor ons zelf, douchen, je kleren wassen, je kamer opruimen, of gewoon even relaxen wat je ook maar wilde.
Angela, Cas, Charena , Dahnee, Luuk S ,Mario, Sid, Tessa en Sasja gingen naar het dorpje, want sommigen wilden nog souvenirtjes of andere dingen kopen.
We gingen eerst naar een supermarkt, daar kochten sommige mensen wel wat lekkers, daarna trakteerde Mario ons op een Cola, dat was super lief van hem!
Daarna gingen we nog even naar een kledingswinkel. Charena, Tessa en Sasja gingen kleren passen, Tessa en Charena hebben allebei een jurkje gekocht. De jongens hadden ook wat gekocht.
Daarna liepen we weer terug naar het bejaardenhuis, toen mochten we wat doen voor ons zelf. Ondertussen dat wij wat voor ons zelf aan het doen waren, ging het volgende groepje naar het dorp.
De rest ging douchen of wat anders doen.
Eigenlijk gingen we vandaag wat doen met de bejaarden maar dat ging helaas niet meer door. Dahnee en Sasja gingen Tiny helpen met knutselen, om wat te maken voor te bedanken voor de bejaarden, en de rest daar. Tiny en Dahnee waren aan het verven. Sasja moest de foto’s van alle kinderen van de Baddegama groep uitknippen en plakken op een stukje karton.
Erna gingen Sid en Dahnee de tafel dekken, omdat zij vandaag corvee hebben.
Daarna gingen we eten, we kregen een salade met ananas, meloen, komkommer en van allerlei stukjes groente en fruit. Dat was wel lekker, ook hadden we pannenkoek met ei. Het was heel lekker. Iedereen vindt dat Saman heel goed kan koken! Dat gaan we sowieso heel erg missen in Nederland.
Na het eten hadden we even een kwartiertje rust, na het kwartiertje moest iedereen komen, om aan het verslag te komen werken.
Dadelijk gaat Mario nog de rest van de reacties voor lezen van de reacties van gisteren!

Heel veel groetjes van en voor iedereen!!

Ps: Mam, Pap, Olga, Tessa & Wouter , ik mis jullie!!

• 07 Februari 2015 - 16:48

YV:

Geniet nog van de laatste week!

• 07 Februari 2015 - 16:58

Marlou:

Volgens mij was het een relax dagje.......het aftellen is begonnen. Geniet nog van alles om jullie heen...vooral de warmte....want hier in Nederland is het ijzig koud....brrrrrrrrrrr......de korte broeken kunnen nog maar een paar dagen aan! Ivo, de groeten van ons allemaal....en de hamburger staat al klaar bij Thomas! Unne dikke poen veur IVO.

• 07 Februari 2015 - 16:59

Jordy, Marielle En Alon:

Hallo allemaal,

Wederom een mooi verslag van een drukke dag!
    Sjiek om te lezen Dahnée hoe flink je bezig bent: zwaar werk buiten, knutselen voor de bejaarden, corvee en tussendoor nog effe shoppen hahaha! Geniet er maar van, voor je het weet is het weer voorbij! En jullie boffen toch maar weer met die Mario en Saman (de anderen natuurlijk ook, maar zij worden vandaag genoemd ;-) ) met hun traktatie en kookkunsten! Vraag Saman voor wat recepten, kunnen we het hier proberen te maken....

Groeten voor iedereen en een dikke kus voor Dahnée!!!

• 07 Februari 2015 - 17:06

Jo Knubben:

Hallo allemaal,

Zeer bedankt voor de mooie fotokaart van jullie. En ook veel dank voor het vele goede werk dat jullie doen in Rob's Educational Farm. Dat is niet gemakkelijk bij die hitte. Mooi trouwens dat we elke dag jullie belevenissen kunnen lezen. Veel plezier nog voor de laatste week.

Groetjes,
    Jo Knubben
    Stichting Senehasa

• 07 Februari 2015 - 17:37

Marie Raphael Jasmijn En Edwin:

Hallo jullie daar aan de andere kant van de wereld, zo te lezen hebben jullie niets te klagen.
    Fijn vinden we dat hier de hele fam leest elke keer de verslagen van jullie echt tof.
    Dat we op deze manier ook een beetje sfeer proeven.
    Trots op jullie ..............xxxx uit Blegny

• 07 Februari 2015 - 17:47

Bert Rikers:

hallo levi en allemaal;
    jongens,wat een weertje hebben jullie toch
    wij zitten te vernikkelen van de kou,zal wel tegen vallen als jullie weer in nederland zijn.
    weer lekker gewerkt in rob"s garden,en lekker gewinkeld.
    en lekker gegeten,tomatensoep.
    nou,jongens nog een prettige avond en tot schrijvens morgen.
    doei!!!!!!!!!!!
    groetjes oma opa en wendy

• 07 Februari 2015 - 17:58

Sam,Juul,Marcel En Jolanda:

Lieve Sasja en iedereen!

Bedankt voor je mooie fotokaart, we hebben hem vandaag ontvangen!
    Jullie mooie verslagen zodat we alle jullie ervaringen en belevenissen kunnen blijven volgen......
    we genieten er telkens weer van.
    Geniet jullie samenzijn, samen koken en samen de ervaringen te delen en bovenal het mooie weer...
    Als jullie terugkomen kunnen jullie meteen de Snowboots aan ;-)) en uitslapen.................................
    Dikke kus van ons allemaal xxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 07 Februari 2015 - 18:00

Liliane:

Hallo Luuuk.bedankt de leuke kaart.ik zit nou lekker bij oma en opa te eten...geen kipfilet masr pasta met garnalen en salade. Groetjes en amuseer je de laatste dagen nog.kusjes van allemaal

• 07 Februari 2015 - 19:15

Ignas:

Hey Sid en alle andere Baddegammartjes,
    wij zijn de hele dag gebeld over de kaart van jullie die bij alle vrienden, kennissen en sponsors is bezorgd. Super leuk zo'n herinnering. Nou, misschien zijn jullie aan het aftellen, wij zeker ook!! Wij verheugen ons dat je weer thuis komt en we zijn heel benieuwd naar de verhalen. Wel jammer dat we komende donderdag nu net spruitjes met een prankleworstjes op het menu hebben staan ipv friet met frikandel special. Het zal dus wel ff wennen zijn, om weer thuis te zijn!!
    Hey Sid, geniet nog even samen met de groep zo de laatste dagen! Ik lees aan alle kanten dat jullie het goed kunnen vinden, samen als groep. Wat dat betreft een compliment aan jullie begeleiders!
    Je krijgt de groetjes van Noëlla en Tuur. En van je moeder en vader natuurlijk een lekker vette pakkerd met een stevige hug! Geniet er maar van jongen. Tot gauw. Ignas

• 07 Februari 2015 - 19:19

Maike, Eliane & Rob.:

Hallo Cas en de rest,

Vandaag geen zaterdagse frieten maar rijst met kip. We willen een beetje solidair zijn met jullie.

Hoi mini, tegen alle verwachtingen in mis ik je toch wel een beetje. Een hele verdieping voor mezelf is een beetje te veel van het goede en erg stil. Ik zal je eens zeggen... je mag zaterdag ook naar mijn verjaardagsfeest komen, maar papa en mama worden verbannen! Ik kan je donderdag helaas niet mee ophalen, want ik moet naar school van papa en mama. Nog heel veel plezier kind en ik zie je donderdagavond. Groetjes Maike

Veel knuffels en poenen van ons allemaal (inclusief Fred en Freddie).

• 07 Februari 2015 - 19:22

Fabiola En Marieke:

he allemaal,dus vandaag was het toch weer een beetje afzien ,zo in de hitte te werken,maar zo te lezen worden jullie iedere dag rijkelijk beloond met toch ook fijne dingen,luuk s we zijn vandaag wat later met reageren,maar mam had vandaag de beurt om naar oma te gaan,we zijn samen met haar naar de pauze geweest,oma heeft gegeten als een beer(tje),ze kan echt genieten hiervan,....vraag aan de kok daar maar een paar receptjes,zodat je na thuiskomst ook eens voor ons kunt kokkerellen,dikke knuffel aan iedereen ,eentje extra voor luuk s,xxxga nu ook lekker op bankske bij het kacheltje,heeft ook zn charmes

• 07 Februari 2015 - 20:06

Thijs En Carla:

Lieve Sasja en de rest van de Baddegama-gangers,

Om te beginnen super bedankt namens ons allemaal voor de mooie, eigen gemaakte en leuk geschreven kaart, echt heel fijn. Deed ons heel erg goed Sassie. Het aftellen is nu wel echt begonnen, iedereen vindt dat het echt veel te stil in huis is en begint jou ook erg te missen.
    De paarden missen je ook . Die waren vannacht alle 3 uitgebroken om op zoek te gaan naar jou.
    1x raden wie het voortouw nam ??????? Maar effe rammelen met de bak voer deed wonderen
    hi hi. En Izzy was hem vandaag naar boven gesmeerd en lag op jouw lekkere schone bed te slapen.
    Lieverd geniet de laatste dagen nog optimaal van alles en iedereen.
    Een hele dikke knuffel en miljoen kusjes van Pap, Tessa, Olga en Wouter en mama

• 07 Februari 2015 - 20:26

Herman, Jolanda, Anniek En Pim:

Hallo Bram en de rest van de crew,
    Hier even een berichtje uit Sjaan van ons allen, zo te lezen gaat het klussen jullie nog altijd goed af en ik hoop dat jullie het project netjes kunnen achterlaten. Hier is weer alles rustig na een nachtje SMC gala in Belgie, Breur P was zijn telefoon kwijt maar die is vandaag ook weer teruggekomen hij had alleen een slow start vanmorgen vanwege maar krap 4 uurtjes slaap, maar de jongens hebben vandaag goed gespeeld, 1x gewonnen en 1x verloren. JB2 heeft verloren in E"hoven met 7 tegen 3, morgen hun laatste wedstrijd in de Heeg en dan zit het zaalseizoen voor dit jaar er weer op!
    Langzaam aan verdwijnt de winter een beetje uit het land, volgende week wat zachter met af en toe wat regen, maar neem maar wat zonneschijn mee want dat kunnen we wel gebruiken.
    Nou Bram dat was het dan, voor nu heel veel groetjes en geniet nog van jullie laatste dagen daar, we zien je weer op donderdag, maar in de tussentijd gaan we natuurlijk nog voor meer verslagen en foto's van jullie trip en werkzaamheden in Sri-Lanka!
    Namens vele ook bedankt voor de leuke kaarten die we allemaal hebben mogen ontvangen, dikke knuffel en groetjes van Mama, Anniek, Pim en daddy!!!

• 08 Februari 2015 - 09:21

Veronique:

Hey lieve Charena en de rest,

Jullie hebben weer hard gewerkt zo te lezen en ook nog eens lekker geshopt.
    En tuurlijk kan Charena het weer niet laten om een jurkje te kopen , maar ben wel benieuwd wat het is geworden.

Nog ff en dan is het weer afgelopen, het aftellen is begonnen.
    Geniet er nog lekker van en ook van het warme weertje , want hier is het echt koud, brrrr.

Dikke kus en knuffel
    Julian en mama
    Xxxxxx love you
    En een pootje van Benji!

• 08 Februari 2015 - 12:43

Elian En Roger:

Hallo Tessa en de rest,

En al weer een super dag gehad, wel hard gewerkt maar het resultaat zie je ook in de foto's! Gelukkig dat jullie ook de tijd nemen om te ontspannen en daar hoort shoppen bij :):)
    Lieve Tessa, ben benieuwd wat je gekocht hebt! We zijn zelf al weer een paar daagjes terug van weggeweest en hier al weer gewend aan de kou. Vanmiddag komt oma Beek om samen naar jullie verslagen en foto's te kijken. Ook zij is natuurlijk hartstikke benieuwd.
    Geniet nog van jullie laatste dagen daar in dat prachtige land, van elkaars gezelschap en van de mensen daar.
    Heel veel liefs,
    mama en pappa

• 08 Februari 2015 - 20:06

Joep En Aimee:

Ha P,

De carnavalspekskes zien veerdig, wat t weurt zuuste wel!
    T hoes is gigantisch netjes en de verwarming deid t weer.
    Ammuzeer diech nog eve en num get zon mit.

Groetjes,

Joep en Aimee

• 09 Februari 2015 - 10:09

F. Laarmans:

Vroeg opstaan, hard werken, af en toe tijd voor jezelf, tijd om te shoppen, een bijzonder gevarrieerde dag. Het is nu maandag 10.00 uur. Het aantal dagen dat jullie in Sri Lanka of onderweg zijn duurt even lang als de carnaval nl. nog 3 dagen. Kortom, de tijd vliegt.

Groet,

F. Laarmans