Dag 6 - Reisverslag uit Baddegama, Sri Lanka van portagoesbaddegama2015 - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Baddegama, Sri Lanka van portagoesbaddegama2015 - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Sid & Luuk D

29 Januari 2015 | Sri Lanka, Baddegama

Hallo allemaal,
We moesten weer om 6 uur opstaan, maar helaas ging dat niet volgens plan. Gelukkig haalde we net het ontbijt, rond 7 uur. Vandaag stond gebakken ei met brood en/of jam op de menukaart. Om 8.15 moesten we klaar staan om te vertrekken naar de theeplantages. We gingen weer met het busje waar je nauwelijks voetruimte had. De kok ging ook mee en had een verrassing voor de groep. We gingen eerst naar een rubber fabriek. Daar had de kok Saman connecties, daar stonk het wel. Na 30 minuten rondkijken gingen we verder. Het was ongeveer 10 minuten rijden naar de theeplantages. Daar kregen we ook een rondleiding. Daar rook het wel wat beter. De thee werd eerst geplukt ongeveer 20kilo per dag. Het moest eerst 24 uur drogen en daarna werd het bewerkt. Na de rondleiding gingen we naar het gehandicaptenhuis, Sambodi. Daar gingen we zingen met de gehandicapten en spelletjes spelen. Toen we klaar waren moesten we weer de berg aflopen en kwam een docent van de kleuterschool ons ophalen. De docent heette Enora en bracht ons eerst naar het huis van haar man. Haar man heette Whasantha, die waren net getrouwd. Ze wilden hun nieuwe huis laten zien, maar eerst hadden ze een verrassing. We gingen naar de ouders van haar man, ze lieten ons zien hoe kaneel bewerkt wordt. Ook kregen we een kokosnoot aangeboden, deze kon je drinken en eten. Na 30 minuten gingen we naar hun nieuwe huis, die grond was van de haar man zijn ouders. Het huis was het eerste normale huis wat ik had gezien. We kregen thee, cake, bananen, pannenkoeken en koekjes te eten. We zouden eigenlijk naar huis lopen maar het ging keihard regenen. Dus de docent had tuc-tuc’s gebeld en die kwamen ons ophalen. Het was leuk om daar in te zitten, we waren binnen 15 minuten bij het bejaardentehuis. Daar gingen we douchen en de was binnenhalen, we dachten dat de was helemaal nat was geworden. Gelukkig hadden de bejaarden de was binnengehaald. We gingen om 18.30 avond eten. We aten groentesoep met rijst en frietjes, dat was best lekker. We waren ook nog even het dorp in geweest, voor de eerste keer kregen we ons zakgeld wat door sommigen gelijk werd gespendeerd aan wat lekkers. We hadden 1000 Roepies gekregen, niet iedereen had het geld uitgegeven. Toen we terug waren ging Sid, Bram en Luuk terug naar de kamer, daar troffen we een grote spin aan die Luuk D dood had gaslagen. Nu zijn we bezig met het verslag en daarna gaan we de kaarten schrijven.

• 29 Januari 2015 - 16:02

Nicoline En Ignas:

lieve allemaal,

Wat een leuk verslag weer. Geweldig wat jullie allemaal meemaken. Als jullie terug zijn zullen jullie vooral in het begin heel anders een kopje thee zetten. Jullie weten nu wat er allemaal achter zit. Hartstikke interessant toch. Ook het feit dat jullie nu het eerste normale huis hebben gezien. Voor ons hier zo normaal maar daar dus niet. Jullie komen als andere mensen terug, ben ervan overtuigd. Heerlijk die kokosnoot, smaakt heel anders als de kokos die je hier eet. Al dat heerlijke fruit, ben jaloers op jullie. Heb je al veel mango gehad Sid? Wat een reis, ik vind het echt top. Veel groetjes ook voor de leiding en een gezellige avond toegewenst. Speciaal een dikke knuffel voor Sid

• 29 Januari 2015 - 16:39

Bert Rikers:

hallo levi,en allemaal;
    weer een leuke dag geweest,
    leuk,een theeplantage bezocht dat is even anders dan een kopje thee maken.
    ongelooflijk,dat jullie een normaal huis hebben gezien,kunnen wij ons toch niet voorstellen.
    zien jullie toch duidelijk het verschil tegenover hier.
    kun je toch niet geloven.
    en llekker frietjes gegeten?
    dat zal wel gesmaakt hebben
    en al dat fruit,is ook niet mis
    zou verder zeggen op naar de 7 de dag.
    heel veel groetjes aan allemaal.
    levi,nog veel plezier en geniet er maar van
    groetjes oma en opa.

• 29 Januari 2015 - 16:51

Herman, Jolanda, Anniek En Pim:

Hallo Bram en crew!
    Mooi te lezen wat jullie weer allemaal beleven op zo'n dag daar in Sri-Lanka! Van thee tot frites, van pannenkoeken tot spinnen, prachtig en wat zullen jullie genieten, hoop ik toch.
    Hier is het weer een winters dagje, in Maastricht valt het nog wel mee, maar in Brabant was het weer witjes aan het worden, morgen ook nog een winters dagje en dan is het weer voorbij, hopen we maar! Vanavond zijn we eventjes bij jullie want dan kijken we gezamenlijk naar Wie is de Mol en kunnen zo ook nog genieten van dat mooie land waar jullie nu zijn.
    Van ons allemaal veel groetjes en we zien weer uit naar jullie avonturen van morgen, slaap lekker en tot horens.
    Herman en crew!

• 29 Januari 2015 - 17:00

Sam,Juul,Marcel En Jolanda:

Lieve Sasja en iedereen!
    Wat fantastisch om jullie mooie verslagen te lezen en foto"s te zien verschijnen!
    Ervaringen wat jullie zo iedere dag opdoen en beleven, enge dingen, leuke, lekkere dingen en waardevolle... zo kunnen wij alles op afstand volgen en.............ik lees het elke dag weer!

Sasja, wel vroeg opstaan iedere dag en maar een uur tijd om alles te doen, aanpoten zeg!
    Wat heb ik jou en alle andere al hard zien werken... we weten waar we moeten zijn als we gaan verhuizen.
    Geniet nog van jullie avonturen en wij gaan verder genieten van jullie verslagen.
    Veel liefs van ons allemaal.

• 29 Januari 2015 - 18:34

Edwin En Jasmijn:

Hey Allemaal, wat zijn het mooie verhalen om te lezen. De foto's zijn geweldig om te zien! Wat is het er mooi, en wat is er een werk aan de winkel! Jullie zijn super, echt knap hoe jullie aanpakken.
    Verheugen ons weer op de volgende verslagen. Tot horens en doe voorzichtig ;-)

• 29 Januari 2015 - 18:35

Fabiola En Marieke :

lieve allemaal, vandaag dus een dag met veel afwisseling, en de regen. ...zullen jullie na die warmte wel effe als een frisse afkoeling hebben ervaren, mooi verslag, heb vandaag weer mooie foto's doorgekregen van de lieve monik daar,jullie samenwerking is super, en de begeleiding ,petje af, dikke knuffel aan luuk schutz (paar leuke foto's van jou) bescherm je ogen goed hé, (zeure mamaatje)

• 29 Januari 2015 - 19:18

Elian En Roger:

Lieve Tessa en iedereen,

Weer een drukke dag achter de boeg. Wat een verhalen en speciale dingen die jullie meemaken! Lijkt ons heel interessant om te zien hoe thee geplukt en verwerkt wordt. En dan vervolgens in die tuc-tucs, zullen jullie wel plezier gehad hebben.
    Lieve Tessa, wat een leuke foto met die kleine baby. We genieten van jullie verslagen en de foto's die erbij geplaatst worden.
    Als we kijken naar het dagverslag van gisteren met de foto's waar de kozijnen geplaatst worden, weten we zeker dat we voor toekomstige verbouwingen thuis een ervaren bouwvakker terug krijgen van Sri Lanka

• 29 Januari 2015 - 20:11

Veronique :

Lieve Charena en de rest,

Wat weer een leuk verslag, jullie dag is iedere dag goed gevuld, kan me wel voorstellen dat het zwaar begint te worden om iedere dag om 6 uur op te staan en dan weer je klaarmaken voor het volgende programma.
    Maar denk iedere dag positief en weet voor wie je het doet, deze mensen zullen jullie zeer dankbaar zijn. Charena die weet nog een leuk liedje om jullie s'morgens mee op te vrolijken, haha.

Nou veel succes voor de komende dagen en ondanks het werk wat jullie doen, geniet ervan.

Dikke kus en knuffels
    Julian en mama xxx

• 29 Januari 2015 - 20:37

Misjelle Verhoeven:

Hoi pap,

Iech vin t noe toch wel uns tied um diech get te sjikke..
    Vendaog stage beoordeiling gehad. Ze zien erg kontent!!
    Murge is mien ierste "verkleide" feeske, iech bin hiel benujd wie miech dat geit bevalle haha. Iech gaon ineedergeval bij diech in de kas zeuke naor foute deenger!!!

Ammezeert uuch en geneet veural!
    Doeg hiel vaol groete aon eederein daor.

Dikke poen,
    Misjèlle xxx

• 29 Januari 2015 - 20:48

Roel:

Ik begin er steeds meer in te geloven dat het een echte vakantie aan het worden is.
    Frietjes, pannekoeken, jam, kokosnoten en nog meer van al dat lekkers.
    Hoezo afzien met alleen rijst en thee?
    En dan het vervoer.
    Hoezo lopen in de regen. Nee lekker in een tuktuk naar de plaats van bestemming.
    Volgens ons worden jullie behandeld en bekeken als kleine prinsen en prinsessen.

Wij wensen jullie heel veel nieuwe ervaringen en warme contacten. Laat je verwonderen door al het andere en nieuwe van Sri Lanka.

Veel plezier en zorg goed voor elkaar.
    Tot schrijfs,

Liefs en salukes van Chantal en Roel.

• 29 Januari 2015 - 23:50

Jordy, Mariëlle En Alon:

Hallo allemaal,

Bedankt weer voor jullie mooie verhaal!

Fijn om te lezen dat het jullie goed gaat, veel mensen ontmoeten en dat jullie veel te zien krijgen. Ook goed te weten dat het eten goed bevalt!

Petje af voor de begeleiding die dit allemaal mogelijk maakt en met jullie onderneemt!

Groetjes allemaal en een dikke knuffel en kus voor Dahnée!

• 30 Januari 2015 - 08:53

Rob, Eliane & Maike:

Hallo allemaal,

Het is al bijna een week geleden dat we juliie midden in de nacht bij de Geusselt hebben achtergelaten.

Door die leuke dagelijkse verslagen lijkt de tijd ook voor ons snel te gaan maar voor jullie zal

deze (werk)-vakantie helemaal snel omvliegen. Dus ik zou zeggen geniet zoveel mogelijk van jullie

tijd in Sri Lanka. Cas, ik zal je op de hoogte houden wat Ajax dit weekend uitspookt tegen Vitesse.

Knuffels.

P.S. Fred & Fredje maken nog steeds ruzie.