Dag 12 - Reisverslag uit Baddegama, Sri Lanka van portagoesbaddegama2015 - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Baddegama, Sri Lanka van portagoesbaddegama2015 - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: Sasja & Charena

04 Februari 2015 | Sri Lanka, Baddegama

Sasja en Charena mochten vandaag een half uur langer blijven liggen van Angela. Tessa en Charena zagen gisteren een aap in de boom zitten en gooide vanaf het balkon de koekjes van Sasja naar beneden en de aap at die op.
De dag erna keek Charena s ’ochtends naar het balkon en zag opeens dezelfde aap op het balkon raam zitten en Sasja, Charena en Angela schrikte erg! Want hij sprong de kamer in en ging op de stoel zitten! We hebben eerst 5 minuten verbaast zitten te kijken en toen vroeg Angela of we snoep hadden ofzo maar helaas hadden we gisteravond alles opgegeten. Maar gelukkig had Angela watjes in haar handen en gooide het hele zakje naar beneden, gelukkig ging de aap weg, samen met de watjes haha dat wordt nieuwe kopen.
Sasja is ook weer een bluts want ze ging samen met Charena op blote voeten lopen op straat want ze hadden pijn aan hun voeten en toen trapte Sasja in een steen en nu zit er een gaatje in haar voet! Dus dat word maar ff op de tenen lopen haha!
Maar goed.. na dat we ons hadden aangekleed en spullen hadden ingepakt, kregen we een lekker ontbijt. We kregen een ei met geroosterd brood. En lekker verse smoothie vol vitamines!
Na het ontbijt hadden we nog even tijd want we moesten wachten op de bus want de bus moest een nieuwe band. Dus in die tijd gingen we even naar een houtbewerkingsbedrijf. Er waren hele mooie beelden en meubels gemaakt van hout. We kregen ook verschillende soorten houd te zien en te voelen, de ene was zwaarder en de andere was gladder.
Sommige mensen hebben daar ook wat gekocht.
Daarna stond de bus er al en gingen we naar de olifantenopvang.
Toen we daar aankwamen was het daar heel druk, en de olifanten liepen kort op ons.
Ze hadden grote kettingen om en sommige zaten in de rivier. Daar gingen ze zich wassen en sommige waren daar aan het spelen.
We hadden de keuze om te blijven kijken of om door de winkeltjes te lopen, iedereen had goed onderhandelt met de prijs en Tessa en Charena zijn ook nog eens gezellig op een terassje gaan zitten drinken.
We moesten om half 1 verzamelen en daar kregen we een lopend buffet! De jongens deden een spelletje, wie de meeste groene gelei dril blokjes at kreeg zogenaamd geld van de rest. Levi had er 3 in een keer en ivo 1 en ook nog 2 lappe kip, het kwam er bijna uit hahha.
Toen we klaar waren moesten we 5 minuten rijden met de bus om naar Spice Garden te gaan waar we een rondleiding kregen met allerlei testjes van zalfjes, (natuurlijke producten).
Daarna kreeg iedereen een massage van jonge studenten met lekkere olie.
Toen de massage was afgelopen gingen we naar het winkeltje en kochten sommige mensen een paar producten.
De bus pikte ons weer op en we gingen op weg naar Baddegama, een reis van ongeveer 5 uur met de bus weer terug naar het bejaardenhuis.
Eindelijk aangekomen rond 7 uur konden we meteen gaan eten, we kregen lekkere groente soep met rijst.
We zijn nu bezig met het verslag en gaan zometeen verder met tassen uitpakken en daarna douche en slapen!
Alvast slaap lekkerrrrr van ons allemaal uit het zonnige Sri Lanka!!!!!!!!

• 04 Februari 2015 - 18:17

Bert Rikers:

hallo levi en medereizigers;
    weer een geweldige dag achter de rug
    weer leuke bezichtingen gehad ,houtbewerkinfgsbedrijf
    daarna olifanten opvang.
    het kan niet op de bezichtingen,en dan een ontspannen massage heerlijk
    gelukkig ook even tijd voor te winkelen,
    en wat een rit met de bus 5 uur,best lang hoor
    maar denk dat het niet zo erg is,jullie zien wel ontzettend veel.geweldig hoor

zou zeggen levi en de rest,slaap lekker en tot horens morgen.
    weer bedankt voor de prachtige reisverslagen.
    groetjes oma opa en tante wedy. hoy!!!!!!!!!!

• 04 Februari 2015 - 18:25

Jolanda:

Hallo allemaal,
    Weer terug van de trip die jullie naar alle waarschijnlijkheid nooit meer zullen vergeten.
    Wat een belevenis en jullie dames wat zullen jullie gegild hebben toen plotseling die aap op bezoek kwam. Ik hoop dat jullie met z'n allen genoten hebben.
    Nog een super weekje te gaan. Geniet . Wij kijken weer uit naar jullie volgende verslag .
    Bram, hier is alles goed maar koud, dus geniet nog maar lekker van de warmte daar.
    Dikke kus van papa, Anniek ,Pim en mama xxx

• 04 Februari 2015 - 18:28

Tessa Melchior:

Hey Sassie,

Wat heb je dit verslag leuk geschreven! Ik moest erg hard lachen om je apen verhaal. Hopelijk heeft hij de watjes niet opgegeten (voor hemzelf) en komen jullie het morgen weer ergens tegen. Echt zo'n actie voor jou om ergens in te trappen op je blote voeten! haha Deed het erge pijn?

Hoe vond je de olifantenopvang? Heb je het allemaal een beetje goed gekeken? Vast wel he! ;)
    En die massage!! Heerlijk zeg! Dat wil ik ook wel!
    Ben toch wel jaloers dat je daar bent hoor Sas! Niet iedereen krijgt de kans om naar Sri-
    Lanka te gaan.

Love you!!!
    Een hele dikke kus van je grote zus!

• 04 Februari 2015 - 18:44

Caro:

aan dahneetje:

ik mis je heel erg, het is erg stil in het dorp... maar ik weet zeker dat je de tijd van je leven hebt en dat je de beste mensen en de mooiste dieren hebt ontmoet.
    de carnavalswagen is al helemaal af dus dan weet je dat ook weer XD
    en Krets is nog steeds niet thuis :( maar ik weet zeker dat hij weer terug komt :)
    dikke poen van Carootje en wendy xx

ps: je hebt toch wel de olifanten de groeten van mij gedaan he ? ;)

• 04 Februari 2015 - 19:06

Fabiola En Marieke:

he allemaal, heerlijk verslag over de apen, olifanten, het blijft spannend en zeker afwisselend,dus vandaag beetje survival, en de jongens, spelletjes met kikkerdril, wel wat anders dan playstation, zien jullie wel, er hoeft niet altijd luxe te zijn om bezig en toch gelukkig te zijn, nu jullie terug zijn bij het klooster zal het werk en het zonnetje jullie morgen weer bezighouden, dikke knuffel, eentje extra aan luuk s van mamaatje en marieke X

• 04 Februari 2015 - 19:34

Veronique :

Hey Charena en de rest,

Wat een geweldige belevenis hebben jullie weer meegemaakt, vooral met die aap, ik had jou gezicht wel eens willen zien, hopelijk heb je foto's ervan gemaakt.
    En dan ook nog naar de olifanten, wat ben ik toch jaloers op je, dat jij zoiets unieks mag meemaken.
    En dan ook nog eens een lekkere massage, dat was zeker genieten.
    Ik ben echt super trots op jou dat je dit toch allemaal doet!
    En nu weer terug in Baddegama, dat word weer zwoegen en zweten, de laatste de week gaat in en dan weer naar huis.
    Ik mis je wel, en Benji die mist jou ook heel erg, hij gaat iedere avond naar jou kamer om te kijken of je er bent en dan kijkt hij me zo zielig aan.

• 04 Februari 2015 - 19:36

Veronique:

Mijn hele bericht werd niet geplaatst , daarom bij deze nog eentje.

Hier sneeuwt het op het moment, geniet jij maar lekker van het zonnetje.

Dikke kus en knuffels van mij xxxx love you
    Julian en mama

En een hele dikke kus en knuffel van Benji en een knuffeltje van Bella

• 04 Februari 2015 - 20:49

Marlou:

enne...ook op de olifant gezeten? Die dieren moet toch enorm groot zijn en dan staan jullie er zo maar bij te kijken. Dan nog maar niet te spreken van het bezoek van aapjes! En Ivo hoe was de massage? lekker ontspannen? Geniet maar van al die mooie, gewone en ongewone belevenissen. Niet misselijk van de groene drilblokjes......was het geen kikkerdril? Wat zullen jullie plezier hebben met z'n allen. Zijn jullie ook lief voor de begeleiding? Petje af voor deze mensen......je zult maar drie weken met 11 pubers (lijkt de raad van 11 wel!) moeten optrekken. Nogmaals CHAPEAU! .........unne dikke poen veur Ivo.......en natuurlijk ook voor iedereen (Ivo, kun jij dat voor mij doen......hahahahaha....) Liefs, Marlou

• 04 Februari 2015 - 21:09

Thijs En Carla:

Hallo Sasja en de andere Baddegama-gangers,

Leuk geschreven verslag .Wat een avontuurlijke dag. Een aap die je kamer plotseling, op komt op zoek naar een koekje, kom je niet elke dag tegen. Graag had ik jullie koppies en reactie gezien, hoop dat het gelukt is om in deze schrikreactie toch nog een foto te maken. Apen zijn echt super brutaal dat is wel weer duidelijk.
    De olifanten opvang was vast ook erg indrukwekkend. Hebben jullie ook al op olifanten gereden???
    En een massage gehad?? Echt wat voor jou Sas, je bent vast in slaap gevallen !!!!
    En nu weer een weekje hard werken afgewisseld door ontspannende dingen. Nog heel veel plezier.
    En toi toi toi super team, geniet van deze laatste week super team. Nog steeds heel trots op wat
    jullie allemaal doen!!!!!! Op naar jullie volgende geweldige verslag.
    Sasja een dikke kus van mama xxxxx love you xxxx

En lieve groeten voor de rest van het super team !!!!!!

• 04 Februari 2015 - 21:24

Chantal:

Wat een belevenis... olifanten. Dat zal wel indrukwekkend zijn geweest! Toe maar ook nog eens een heerlijke massage. Ben zeer benieuwd naar de verhalen en foto's.
    Ivo als je nachts iets wilde zeggen heb je dan gefluisterd? Of heb je al iedereen laten schrikken.
    Budda Nasseray, Chantal

• 04 Februari 2015 - 21:26

Nicoline:

Wat een avonturen weer. Het blijft elke keer weer hartstikke leuk om jullie verslagen te lezen. Een tijd terug heb ik een reisprogramma over Sri Lanka op tv gezien waarin ook het stadje te zien was waar jullie de tempel hebben bezocht met de tand van Boeddha. Een keer per jaar is er een processie waarbij de tand van Boeddha wordt rondgedragen op de rug van een gigantisch grote olifant. Er lopen heel veel olifanten in die processie mee allemaal prachtig versierd. Echt heel indrukwekkend. En die tempel hebben jullie bezocht. Er zijn niet veel mensen die dat kunnen vertellen. Wat een avontuur ook met die aap. Kan me voorstellen dat jullie je rot zijn geschrokken. En die massage, heerlijk!
    Nu weer terug in Baddegama, jullie thuis ondertussen. Jullie laatste week is aangebroken. Jongelui geniet ervan, neem alles goed in jullie op, cultuur, de prachtige natuur, de mooie mensen etc. Jullie zullen vast momenten hebben dat jullie uitkijken om weer thuis te zijn maar ik weet zeker dat jullie dit alles straks ook echt gaan missen, ook elkaar. Dus .............geniet, geniet. En Sid, ik kijk weer uit naar een verslag van jou??!! Veel groetjes van ons en voor Sidje een dikke knuff. xxxx

• 04 Februari 2015 - 23:47

Jordy, Mariëlle En Alon:

Hoi allemaal,

Wat een dag weer, met die aap hahaha!
    Mooi verslag weer van indrukwekkende belevenissen!

Maak er wat moois van de laatste week!

Allemaol de groete, knuffels en hiel völ dikke poene vuur Dahnée

• 05 Februari 2015 - 00:14

Liliane:

Fijn dat jullie de olifanten meegemaakt hebben zoals voorgangers aangegeven hebben. Hebben jullie ook Ganesha beelden gezien: de beschermheilige van de reizigers (Hindoestaanse godheid) afgebeeld als olifant?
    Jullie zijn toppers om ons zo mee te laten genieten van hetgeen jullie meemaken daar en van jullie support onder elkaar!
    Love you xxxxx

• 05 Februari 2015 - 02:42

Myriam En Marcel:

Hey Charena en die andere toppertjes natuurlijk , wat maak je toch allemaal weer mee meid. Het is allemaal ook zo apart en uniek, iets wat je thuis allemaal niet zult meemaken en daarom is deze reis ook zo belangrijk dat jij en de andere kids deze meemaken. Iedere dag daar, blijft het weer spannend wat jullie nu weer gaan meemaken en die massage hadden jullie allemaal wel verdiend, inclusief de leiding. Ik hoop dat je zo veel mogelijk van deze herinneringen in je opslaat en later tevreden op terugkijkt, maar ook een beetje naar de minder mooie dingen kijkt, zoals de armoede en de leefomstandigheden van de mensen daar, zodat je ook het besef hebt dat het niet allemaal vanzelf komt, maar je er voor moet werken en moet knokken in het leven. Nu ik dit schrijf na mijn werk liggen jullie al lekker enkele uurtjes op een oor welverdiend. Ik hoop dat die aap niet nog eens terugkomt, stel je voorCharena je wordt morgenvroeg wakker naast hem, dat zou wat zijn. Groetjes voor iedereen en dikke kus van Myriam en Marcel.

• 05 Februari 2015 - 03:15

Ignas:

Wauw wat een verhalen weer! wat een prachtige reis. Het mooie is dat ik jullie verslagen lees deze bij mij zelf ook weer vele herinneringen oproepen van mijn eigen reizen. Hoe ik allerlei mensen en situaties ontmoette. Dat heeft vandaag de dag nog steeds impact op mij! Een mooi geschenk!
    Super dat jullie deze mogelijkheid ook geboden krijgen in zo'n veilige omgeving als deze groep. thx.

• 05 Februari 2015 - 12:28

Rob , Eliane & Maike:

Hi Cas.

Maak ons maar lekker jaloers met jullie leuke verhalen. Zelfs de aapjes komen bij jullie op bezoek
    lees ik. Dat is een beetje de omgedraaide wereld. Geniet ook maar verder van het zonnetje want
    hier hebben we nog altiujd guur weer. Nu terug in Baddegama nog een weekje er vol tegenaan,
    maak er wat moois van. Dikke knuffels en poene.

Pap, mam en natuurlijk van de bijna jarige Maike.

• 05 Februari 2015 - 21:35

Judith En Luc:

Lieve Cas en anderen.

Super leuk om jullie verhalen te lezen. Geniet er zeker nog even van.
    Hier gaat alles zijn gewone gangetje. Geen aapjes en olifanten.
    Heel plezier.
    Groetjes ook van ome Lucky

• 06 Februari 2015 - 00:06

Elly En Bert Mommers:

Hoi Sasja en alle andere medereizigers ,wat een leuke avonturen maken jullie mee te gek!Heb me een deuk gelachen met dat grappige verhaal over die hebberige aap haha wat een snoepkous! Hopelijk heeft hij of zij niet al te veel buikpijn opgelopen.
    Sjiek ook lijkt het mij om die olifanten van zo kortbij te zien .Geniet van al deze mooie plaatjes en momenten!
    Let je wel een beetje op je voeten. Goed schoon houden zo dat er geen ontsteking in komt.
    Nog heel veel plezier in zowat je laatste week in Sri Lanka ,nog veel succes voor iedereen en maak er nog een paar superfijne dagen van .Liefs voor allen en dikke knufferd voor Sasja

• 06 Februari 2015 - 00:06

Elly En Bert Mommers: