Dag 11 - Reisverslag uit Baddegama, Sri Lanka van portagoesbaddegama2015 - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Baddegama, Sri Lanka van portagoesbaddegama2015 - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Levi & Ivo

03 Februari 2015 | Sri Lanka, Baddegama

We moesten zoals altijd om 6 uur opstaan.
We werden wakker in onze luxe kamer want we lagen nog in het mooie hotel.
We gingen ontbijten, we kregen: een eitje met geroosterd brood, beleg en fruit.
Daarna gingen we met de bus reizen naar Kandy.
In Kandy ligt ons volgende hotel.
Al snel kwamen we bij een theefabriek en plantage, je zag heel veel theeplanten die iedere week geplukt moeten worden, ook stond er heel groot de naam van het thee bedrijf tussen de planten.
Omdat we al een keer een rondleiding hadden gehad gingen we nu alleen maar thee drinken en cake eten bij de fabriek.
De thee was heel lekker en de cake ook.
Daarna vervolgde we onze reis naar Kandy, eigenlijk zouden we ook stoppen bij een waterval maar het weer was te slecht dus dat deden we niet.
Even later kwamen we bij het hotel aan. We verwachtte een heel slecht hotel, maar het viel mee en weer hadden we een goed hotel.
Toen we onze spullen hadden uitgepakt en ons klaar hadden gemaakt gingen we naar de grote gouden tempel.
Maar al na een paar minuten begon het te regenen en moesten we de bus bellen, die kwam na ongeveer 15 minuten.
Het hielp niet heel veel want we waren al nat geregend.
Toen kwamen we in de regen bij de tempel aan en het was er enorm druk , er waren ook veel toeristen en we werden goed gefouilleerd en gecontroleerd omdat er een keer een bomaanslag is geweest.
Toen we de tempel binnen kwamen vonden we de tempel heel mooi.
We gingen eerst naar een plek waar een tand van Boeddha ligt.
Daarna gingen we andere dingen in de tempel bekijken, toen kwam er een man die zei dat Levi geen foto’s mocht maken in de tempel maar het was gewoon een fanatieke boeddhist . Hij begon tegen een bewaker te praten maar het had geen zin want Levi mocht gewoon foto’s maken.
Daarna gingen we terug naar ons hotel en hadden we even vrije tijd voor het eten.
Als avondeten kregen we : rijst, aardappel, vlees en saus.
Daarna gingen we de reacties op dagverslagen lezen en erna vrije tijd en slapen.

• 03 Februari 2015 - 18:06

Kariem Smeets:

Hallo allemaal,

Het gaat Jullie goed zo te lezen. Even weg uit de hitte en dan krijg jullie regen!

@Levi, MVV gewonnen van Roda en UT VEERDE gewonnen van RVU. Ben benieuwd naar jouw illegale tempel foto's.... als het maar geen selfies zijn....

Groeten, uit Eijsden!

• 03 Februari 2015 - 18:24

Fabiola En Marieke:

hé, allemaal, vandaag dus een beetje rustig aan en ook nog regen, geniet toch maar van dagen in de bergen, want straks weer werken weeral mooi verslag, dikke knuffel, eentje extra aan luuk van marieke en mam x

• 03 Februari 2015 - 18:59

Bert Rikers:

hallo levi en allemaal:
    en lekker uitgerust vannacht in jullie luxe kamer?
    dan kunnen jullie er vandaag weer tegenaan,zo te lezen in jullie reisverslag hebben jullie weer
    veel kunnen zien.
    de theeplantage en naar de gouden tempel in kandy,fijn levi tot je toch foto"s mocht maken.
    ben echt benieuwd naar de foto"s,kijk ik echt naar uit
    heb al foto"s gezien via facebook,geweldig mooi,wis niet dat deze omgeving zo mooi is.
    zou zeggen,nog plezierige dagen en tot schrijvens
    groetjes levi en de rest. oma en opa en je tante wendy.
    hoy!!!!!!!!!!!

• 03 Februari 2015 - 19:16

Daisy:

Hey allemaal!
    Nancy houdt me natuurlijk goed op de hoogte hoe het met jullie gaat maar ben toch zelf even op zoek gegaan naar jullie site om alles te kunnen lezen! En zien! Wat een mooie ervaring en wat bijzonder om ondanks de afstand toch te kunnen zien en lezen hoe het met jullie gaat!
    Maak er nog een mooie tijd van!! Dat neemt jullie niemand meer af!
    groetjes Daisy

• 03 Februari 2015 - 19:21

Zwarte Oma:

Het blijft spannend bij jullie, wat zien jullie toch verschrikkelijk veel interessante dingen, om jaloers op te worden.
    Smaakt de rijst nog altijd goed?
    Vandaag wat regen bij. Jullie dat is dan wel lekker verkoelend na. Die warme dagen denk. Ik.
    Nou cas geniet nog maar met. Je vriendjes.
    Poenen en groetjes zwarte oma.

• 03 Februari 2015 - 19:26

Daisy:

Hey Chantal, zo kom ik op de basisschool nog oppassen bij Ivo
    en zo zit hij met mijn buurman Levi in Sri Lanka ....
    Time flies ;) bij jullie ook zo stil in huis?!

• 03 Februari 2015 - 20:15

Marlou:

Weer een mooi verslag om te lezen ...en ook nog van Ivo!. Geweldig dat jullie ervaren wat luxe is en ook nog ervaren dat het kan regenen. Gelukkig is bij jullie de temperatuur aangenaam! Ik kijk uit naar jullie foto's en hopelijk maken jullie ook een mooi fotoboek met al jullie ervaringen. Het zal wel heel interessant geweest zijn in die tempel. Guy komt donderdag weer gymles geven bij mij in groep 8.
    Ivo, de kinderen weten dat jij in dat verre land zit en ze vragen dan ook of je in de komende maanden......wanneer je weer goed uitgerust bent......langs komt om over je ervaringen te vertellen en foto's te laten zien. Je bent van harte welkom op je oude basisschool. Geniet nog van alle indrukken in dat mooie land! Wouter vraagt of je ook al naar die mooie sterren hebt gekeken? Verder zit hij nu in Zweden en vraagt of je een beetje warmte naar hem toe wil sturen........begin al maar te blazen. Van Thomas krijg je natuurlijk heel veel groeten en een grote hamburger staat al op jou te wachten......Leon vraagt of je iedere dag een banaan voor hem wil bewaren, want die vindt hij het einde!
    Ivo, rest mij jou nog .....unne dikke poen...te geven. Je zult nu wel lekker slapen. Veel liefs van ons allemaal.

• 03 Februari 2015 - 20:25

C:

Hallo Baddagama-gangers,

Ook vandaag weer veel tijd voor wat cultuur. Regen is hier wel een mooi weertype voor.

• 03 Februari 2015 - 20:27

Jordy, Mariëlle En Alon:

Hoi!

Weer een mooie dag achter de rug zien we!
    Jammer van de watervallen vanwege de regen, maar ach, jullie hebben al zoveel moois gezien en meegemaakt....als dat het enige is ;-)
    Geniet maar lekker verder, wij zijn weer benieuwd naar jullie volgend verslag!

Groetjes voor jullie allemaal en kusjes voor Dahnée

• 03 Februari 2015 - 21:40

Fam Melchior En De Beestnboel :

Hallo Baddagama-gangers,
    Vorige mailtje iets te snel verstuurd. Had mijn bril niet op. Weer een leuk verslag van jullie spannende, mooie, uitdagende, geweldige avontuur. Wij zijn ook altijd weer benieuwd wat jullie weer te eten krijgen. Klinkt eigenlijk wel goed, maar rijst zullen jullie de komende tijd wel niet zo lekker vinden. Geniet nog even van de koelte van de bergen.
    En Sasja, je hebt het mooi voor elkaar. Jij werkt hard in Sri Lanka en ik heb heel hard gewerkt op jou slaapkamer. Deze heeft een hele metamorfose ondergaan en hier heb ik geen klein handwasje aan overgehouden. Lang leve de wasmachines. Maar mama blijft van je houden schat !!!!!!!!!
    Liefs voor alle en een knuffel voor Sasja

• 03 Februari 2015 - 21:58

Olga:

Lief zusje ,
    Hoe bevalt het je daar? Je zus in haar voetsporen treden?
    Denk je dat als je terug komt dat je dan wat meer lust?
    Ik zie al dat mam druk bezig is met je te stalken hahaha. Ze is wel heel hard bezig geweest met je kamer. Echt heel mooi geworden.
    Als je terug komt staat er wel een wasmand die je met de hand mag wassen. Hb namelijk je kleren weer geleend hahaha
    Lieve kleine zus ik mis je wel heel erg. Zusje nog heel veel plezier daar en ik lees al jullie verhalen! En niet teveel aan me denken he!
    Groetjes aan iedereen en sassie dikke kus voor jou!
    Ook kus van wouter!xxxxxxxxx

• 03 Februari 2015 - 22:25

Tessa Melchior:

Hallo Baddegama gangers!

Wat leuk om weer een verslag van jullie te lezen! (Ik had me eigenlijk voor genomen om dit iedere dag te doen, maar het is op dit moment top drukte met mijn studie)
    Nu heb ik ze weer allemaal gelezen hoor, haha! Wat een fantastische dingen verrichten jullie daar!
    Ik ben zo blij dat er nog mensen zijn zoals jullie die iets goed doen voor deze wereld en
    jullie inzetten voor mensen die het minder goed hebben dan ons.

Dit is een ervaring dat jullie nooit meer zullen vergeten en ik (vast ook veel van jullie dierbaren)
    zijn heeeeeeel erg trots op jullie!

Lieverds ik zeg Toi toi toi en jullie kunnen het!

Dikke kus Tessa
    ps 1. Ik zie net dat Ol ook al wat geschreven heeft!
    ps 2. rijst is vanaf nu vast jullie lievelingseten! haha

• 04 Februari 2015 - 08:49

Ignas:

Hallo Baddegama's
    Jullie zijn nu in het oudste koninkrijk van het oude Cylon. Hier is nog veel gevochten met de Portugezen en de Engelsen. Ook de Nederlanders hebben hier gezeten; is daar nog iets van terug te vinden?
    Wisten jullie dat er nog 2 tanden van Boeddha zijn? Vroeger geloofde men dat wie deze tand(en) zou bezitten ook zou heersen over het land.
    Hey Sid, vind je het mooi daar? Geniet je van de andere cultuur en hoe jullie daar met zo'n groep mede- scholieren kennis mee maakt. Ik ben erg benieuwd naar jouw verhalen, straks! Hier thuis gaat alles zijn gangetje. Tuur gaat vanmiddag op proefles. Mama heeft het druk op het werk en Noella heeft het wat rustiger zo na de proefwerkweek. Met omaatje Riet en Opi gaat ook alles geod. Je krijgt de groetjes van hun. Ook zij zijn erg benieuwd naar jouw verhalen. Geniet er maar van, lieve jongen. Ik kijk uit naar jullie verslag van vandaag! En natuurlijk een superdikke knuffel van je vader!!!

• 04 Februari 2015 - 10:10

Veronique:

Hey lieve Charena,

Ik doe mijn petje voor je af, dat je iedere dag om 6 uur moet opstaan, Julian die zei al dat was hem nooit gelukt, hij vindt het zo knap van jou en is ook super trots op je, hij geniet nu ondertussen van de rust en niet van dat gekibbel met jou, hahaha .

Wat hebben jullie weer veel gedaan en een super mooi verslag weer, jammer dat het regende, maar ja waarom zouden jullie het beter moeten hebben als wij hier in het koude landje, hahaha.
    Geniet van alle dingen, want voor je het weet ben je weer thuis.
    Ik verheug me als je weer komt en op je mooie verhalen.

Je krijgt ook heel veel knuffels van oma, die komt straks hier eten, verder gaat alles goed hier.

Ik wacht weer vol spanning op jullie nieuw verslag.

Dikke kus en knuffel van mij en natuurlijk een hele lieve dikke knuffel en pootje van Benji!
    Julian en mama

• 04 Februari 2015 - 17:08

F. Laarmans:

Al 11 dagen. Wat vliegt de tijd.
    Carnaval nadert met rasse schreden.