Dag 10 - Reisverslag uit Baddegama, Sri Lanka van portagoesbaddegama2015 - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Baddegama, Sri Lanka van portagoesbaddegama2015 - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Bram & Tessa

02 Februari 2015 | Sri Lanka, Baddegama

Dag 10, 02-02-15
De dag begon gewoon weer om 06:00 uur toen we gewekt werden door Mario. We moesten weer om 07:00 uur aan de ontbijttafel zitten en hadden een van de lekkerste ontbijten tot nu toe, veel fruit, lekkere jam en geroosterd brood. Na het eten gingen we meteen met de bus verder richting het treinstation wat ongeveer 5 uur rijden was. We waren ondertussen bij een mooie, grote waterval gestopt waar we foto’s maakten en een groepsfoto. Bij de trein aangekomen moesten we nog een paar minuten wachten totdat de trein kwam. Toen de trein aankwam moesten we meteen instappen, want de trein wou weer snel vertrekken. Iedereen ging zitten en stond op het punt om te genieten van een treinreis wat ongeveer 3 uur ging duren. De treinreis was erg mooi en dat was ook niet raar, want deze treinreis staat in de top 10 mooiste treinreizen van over de hele wereld. Aangekomen in Nuwara Eliya stond de buschauffeur klaar om ons naar het hotel te brengen. We reden door het dorp en zagen meteen nog restanten van de Engelse historie bijvoorbeeld gebouwen zoals het postkantoor. Je zag ook het verschil tussen arm en rijkdom in dit dorp, want sommige reden in mooie auto’s en anderen in roestbakken. Wat ook leuk was om te zien was dat bijna iedereen een kleine boerderij had, want iedereen had in zijn eigen tuin een rijstplantage enz. Bij het hotel aangekomen waren we allemaal verbaasd over het hotel, want dit was echt een prachtig hotel en ook best lux ingericht. Het hotel was pas net nieuw gebouwd en dat was ook wel te zien. Nadat we de kamerindeling hadden te horen gekregen konden we daar onze tassen neerzetten en hadden even een halfuurtje om ons op te frissen of even wat te kaarten. Bram ligt bij Cas en Levi op de kamer en Tessa bij Sasja en Angela. Na dat halfuurtje kregen we wat te eten en hadden keuze uit een worstenbroodje, een soort krentenbol en een broodje met kruiden. Tessa koos voor het broodje met kruiden wat haar niet in de smaak viel en ook meteen het broodje weer weglegde. Na het eten vertrokken we naar het dorp en iedereen had voor de eerste keer het vest nodig, want het was hier wel kouder dan in Baddegama (het was maar 18 graden). In het dorp liepen we eerst door de markt en werden daarna in 2 groepen verdeeld en liepen door het dorp en bezochten een paar winkeltjes. De meeste van ons gingen naar de supermarkt om daar wat eten en/of drinken te kopen. Om 18:00 uur werden we weer opgehaald en reden we terug naar ons hotel. We konden toen gaan douchen en hadden voor het eerst allemaal een lekkere warme douche. Nadat iedereen klaar was konden we gaan eten. We aten noedels en kip. Na het eten hadden we nog tot 22:00 uur vrije tijd en daarna gaan we slapen en vertrekken we morgen richting Kandy. We hebben vandaag veel mooie dingen gezien in de trein en zijn tot een paar belangrijke conclusies gekomen.

• 02 Februari 2015 - 16:30

Nancy:

Weer superrrrr verhaal...Zo benieuwd naar die conclussies...
    xx

• 02 Februari 2015 - 17:37

Ignas:

Hey, dat is onverwacht. Twee dag-verslagen en nog een mooie mail van jullie begeleiders ook! Klopt het dat jullie allemaal iets gegroeid zijn op de foto? Of lijkt dat maar? Ben ook benieuwd naar jullie conclusies? Nooit meer terug naar huis .........................!? Ignas, vader Sid

• 02 Februari 2015 - 18:41

Veronique:

Het is idd een verrassing om gelijk 3 verslagen te krijgen.

En voor jullie nu ook luxe in het hotel, zien jullie maar hoe goed wij het gewent zijn eigenlijk.

Fijne dag morgen en tot het volgende verslag.

Julian en mama van Charena

• 02 Februari 2015 - 18:41

Bert:

hallo levi en je reisgenoten:
    wat een mooi verslag,en mooie foto"s,wat een ritten maken jullie,5 uur rijden voor dat jullie in de trein kunnen,
    maar wat een mooi uitzicht vanuit de trein,wat een fantastisch land is dat toch.
    kan me voorstellen dat deze in de top 10 van de wereld staat.
    morgen weer een reis,ben benieuwd de reis naar kandy.
    ben benieuwd naar de conclusies jongens.
    zou zeggen,weer een fijne dag morgen.
    hoop op mooiefoto"s
    levi en medereizigers bedankt voor de mooiereisverslagen.
    groetjes: oma opa en wendy doei!!!!!!!!!!!!!

• 02 Februari 2015 - 18:43

Fabiola En Marieke:

weeral superverslagen,het is net alsof we ook een beetje daar zijn,ja en die conclusies???beter eten,lekker weertje,geen gezeur van mamaatje,en straks niet zoveel hoeven te vertellen als jullie thuiskomen,want dan gaat mam echt zeuren,maar oke luuk s,dan mag je zeggen,mam ,je hebt toch alle verslagen gelezen he,dus...,nog meer conclusies,ja eentje,bijna weer tijd voor de kapper zoonlief op de foto s te zien!!!!dikke knuffel

• 02 Februari 2015 - 18:54

Herman, Jolanda, Anniek En Pim:

Hallo Bram en alle reisgenoten,
    Hier is daddy met een reactie op jullie verslag van dag 10! Wat maken jullie allemaal mee en wat zullen jullie ogen een schat aan informatie bevatten van al datgene wat jullie zien, en meemaken, super toch. De foto in de trein is prachtig en zo te zien heb je het prima naar je zin, en dat moet ook, we zijn alleen erg benieuwd naar de conclusies waar jullie over schrijven aan het einde van jullie verslag.....!!!!!
    Hier alweer een winterse dag met veel sneeuw vandaag vooral in Breda, op de terugweg vanavond ook veel last van witte ellende maar hier in Maastricht is het redelijk weer geweest. Jullie zijn alweer na vandaag over de helft en zoals we hier zeggen vliegt de tijd en kijken we al weer uit naar volgende week. Maar goed zover is het nog niet, eerst nog lekker genieten van alle dagen die jullie nog voor jullie hebben. Take care en heel veel groeten en dikke knuffels van iedereen hier en we verheugen ons nu al op het verslag van morgen. Groetjes Herman

• 02 Februari 2015 - 19:12

Eliane, Rob En Maike:

Hallo allemaal,

Iedere dag rond 15.30 uur komt het berichtje met een verslag ! We raken er zo aan gewend, dus gisteren was wel een vreemde dag zonder verslag (dus mamma van slag). Maar vandaag kwamen er notabene drie binnen !! Wat een luxe ! En genieten doen we zeker van al jullie ervaringen en mooie foto's !

Chapeau voor de begeleiding !

We wachten al weer op het volgende verslag.

Veel plezier en dikke knuffels voor iedereen en natuurlijk een hele DIKKE KNUFFEL voor Cas (want die missen we hier wel !).

Gr. Eliane, Rob en Maike.

• 02 Februari 2015 - 19:39

Liliane:

halli hallo...en klagen over maar 18gr.jullie zijn al verwend.maar neem vooral toch veel op van wat jullie allemaal zien en meemaken...voor ons achterblijvers is dat onbetaalbaar. Misschien dat we er in de toekomst ook wel eens heen willen maar dat zal nooit datgene kunnen omvatten zoals het bij jullie nu binnen komt. Luuk D krijgt speciaal van Snooki een dikke knuffel.ze mist haar baasje om kopjes te geven en zoals je weet Luuk moet ze zich Iwan de verschrikkelijke van het lijf houde. Kusjes!!!!!

• 02 Februari 2015 - 19:41

Ellen Schoonbroodt:

Wat hebben jullie toch een prachtige dag gehad en dan ook nog
    een prachtige treinreis en dan ook nog een heel mooi hotel.
    Ik benijd jullie toch wel.
    zorgt mario goed voor jullie?
    Jullie moeten nog maar goed genieten en lekker werken
    want het duurt niet lang meer en dan zit het er weer op .
    Ik zie alles wel van mario.
    alle liefs van ellen
    alle goeds en liefs van ellen

• 02 Februari 2015 - 19:44

Thijs En Carla:

Hallo Baddegama-gangers,
    Ja, dat was idd effe afkicken. Een hele dag zonder nieuw verslag, het was dat ik wist dat jullie de bergen ingingen. Heb de andere verslagen nog maar eens gelezen.
    Hoop dat jullie veel foto's hebben gemaakt van de geweldige treinreis met de vast o.a. hele mooie vergezichten en jullie luxe hotel.
    Ben ook erg benieuwd naar de conclusie maar daar mogen we zeker op wachten tot de laatste dag, ha ha. Jullie maken me niet nieuwsgierig hoor maar ik wil het gewoon weten.
    Tot volgende mooie verslag maar weer.
    Liefs en knuffel voor Sasja xxx

• 02 Februari 2015 - 20:28

Elly En Pierre:

Dahnée, Wat een avonturen. We zijn onder de indruk. We zijn benieuwd naar je verhalen als je weer terug bent. We missen je hier maar zijn toch blij dat je mee bent gegaan. Knap hoor. Een dikke knuffel van oma en opa.

• 02 Februari 2015 - 20:32

Ronald:

Ohhhh Dahnée wat ben ik jaloers op die verhalen. Wat zul je allemaal rare, mooie, aparte dingen meemaken..en eten ;-)... Ben heel benieuwd wat je allemaal tijdens die treinreis gezien hebt...als dat een van de mooiste treinreizen ter wereld is..... Dromend naar buiten kijken! Fijn ook om het verslag van de begeleiders te lezen.

Geneet ze!
    Ronald

• 02 Februari 2015 - 21:23

Nicoline:

Wat had ik graag in die trein gezeten.... Wat een bofferds zijn jullie toch. Jullie moeten echt genieten, af en toe serieus zijn en niet te vaak uitdagen SID, of valt het mee! Dit is zo'n unieke ervaring wat jullie meemaken. Jullie moeten echt proberen zoveel mogelijk in jullie op te nemen.
    Een voor een zijn jullie hartstikke goede schrijvers. Knap hoor. Lekker die luxe in het hotel. Zo'n hete douche is dan echt genieten. Na wat soberheid waardeer je het dan ook des te meer. Ja het is elke keer uitkijken naar de verslagen. Alvast weer een hele leuke dag morgen toegewenst. Tot snel. Voor Sid een dikke poen.

• 02 Februari 2015 - 21:33

Jordy, Mariëlle En Alon:

Hoi!

Wat een ervaring weer vandaag!
    Na een week hard werken effe "relaxen" en genieten van het land, de treinreis, zelfs van een warme douche en wie weet wat nog komen gaat!?
    Onthoudt wat je ziet en beleeft en maak maar vele mooie foto's!

Dikke poene en knuffels vuur Dahnée

• 02 Februari 2015 - 21:34

Miriam Verschuren:

Hoi Sid en alle andere reizigers. Als tante van Sid volg ik jullie verslagen en reis ik een beetje met jullie mee. Wat een fantastische reis maken jullie met elkaar. Een prachtig land en volgens mij ook met genoeg dingen voor jullie om aan te werken en van te genieten. Grappig ook dat jullie de ene keer echt in een luxe hotel zitten en dan weer in iets veel eenvoudigers. Leuk dat jullie vaak allemaal in dezelfde T-shirts lopen. Ik ben trouwens net als al die andere thuisblijvers wel heel nieuwsgierig naar jullie conclusies!!!Wie weet heb ik er ook nog wat aan.

• 03 Februari 2015 - 00:30

Elly Mommers:

Hallo Porta- Badagamajers,

Steeds weer verrassend om jullie leuke reisverslagen te lezen! Ze zijn ieder voor zich zeer de moeite waard en geven samen met die mooie foto's een prachtige indruk van jullie belevenissen.
    Wat een harde werkers zijn jullie ,petje af hoor, en leuk dat jullie zoveel plezier hebben samen en goed
    voor elkaar zorgen.
    Ben benieuwd wat jullie morgen weer allemaal gaan beleven.
    Veel plezier en stuur maar wat zon door naar Mestreech,
    Liefs voor allen en een dikke kus voor Sasja

• 03 Februari 2015 - 05:20

Elian En Roger:

Hallo allemaal,

Wat fijn, na een dag geen verslag vandaag opeens 3!! Geweldig om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Natuurlijk zullen er ook momenten bij zijn waar het allemaal een beetje minder gaat, maar het is en blijft een geweldige ervaring waar jullie nog vaak aan zullen terug denken.
    Geniet nog maar van de rest van de tocht!
    Tessa, pappa vraagt of je zelf nog hebt kunnen crossen met de jeeps? Wist je geen trucjes om ze los te trekken?:):)
    Tot het volgende verslag!
    Groetjes en xx voor Tess
    Elian en Roger

• 03 Februari 2015 - 10:44

Jo En Ied:

hallo Tessa.

Wat is dat toch een geweldige ervaring voor jullie. En wat jullie allemaal meemaken .we vinden het ook prachtig om die mooie verslagen van jullie te lezen we genieten ervan.
    Geniet maar verder van deze mooie reis. Groetjes Jo en Ied