Dag 9 - Reisverslag uit Baddegama, Sri Lanka van portagoesbaddegama2015 - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Baddegama, Sri Lanka van portagoesbaddegama2015 - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Dahnee & Levi

02 Februari 2015 | Sri Lanka, Baddegama

We moesten al om half 5 opstaan, en ons klaar maken voor de bus van 5 uur. We zijn vertrokken naar Uda Walawe.
Toen zijn we gaan ontbijten in een klein restaurant. Hier hebben we verschillende broodjes gegeten: een suikerbroodje, een worstenbroodje en een broodje met vis erin. Ook hebben we thee gedronken.
Toen kwam Shante met het idee om naar een heetwaterbron te gaan. Er was een vijver met 5 verschillende delen met verschillende temperaturen. We gooiden emmers warm water over ons heen, het was erg lekker. Daarna gingen de meeste drogen en nieuwe kleren aandoen.
Toen gingen we terug de bus in en gingen we verder naar Uda Walawe. Toen we daar aankwamen gingen we eerst onze spullen in onze kamer leggen en werden we in groepjes verdeeld, die groepjes gingen bij elkaar slapen.
Vervolgens hebben we geluncht, noedels met groente en saus. We hadden nog even de tijd om te relaxen en ons klaar te maken voor de safari. Om 14:00 stonden we klaar zijn voor de safari en opnieuw werden we in groepjes verdeeld. We vertrokken naar het safari park, waar we een ticket kochten en toen mochten we naar binnen. De weggetjes waren heel erg hobbelig en je schudde echt, onderweg zijn we olifanten, vogels, buffels, apen en krokodillen tegengekomen.
Op een gegeven moment kwamen we bij een modderig stuk en hingen er 2 jeeps vast, gelukkig werden we een paar minuten later weggetrokken en konden we weer verder. Even later gingen we terug naar ons hotel en het werd al donker.
Op de terugweg gingen 2 jeeps tegen elkaar racen over de weg, de jeeps van: Levi, Dahnee, Charena, Luuk. S, mevr. Maas en Shante tegen die van : Ivo, Bram, Tessa, Cas en Angela. Dat was heel leuk en toen we terug aankwamen hadden we even vrije tijd.
Bij Bram, Luuk. S en Luuk. D op de kamer was een leuke verassing er kwamen namelijk allemaal mieren uit onder andere het doucheputje.
Toen gingen we avondeten: rijst met groenten , vlees en saus. Daarna hadden we vrije tijd voor verslagen en kaarten enzovoort. Om half 9 worden de reacties van jullie [de ouders] voor gelezen en daarna hebben we vrije tijd en gaan we slapen.

• 02 Februari 2015 - 16:24

Bertt:

hallo en allemaal.
    wat hebben jullie weer een fantastische dag gehad.
    naar de heetwaterbron geweest,lijkt me wel schitterend met 5 verschillende temperaturen.
    hoe was het in uda walawe neem aan, dat het de plaats is van de safarie
    het hoe is de tocht met de jeeps verlopen?
    en hebben ze flink hard gereden?
    de verslagen zijn ontzettend leuk.
    dit zullen jullie niet gauw meer meemaken,ik vindt het knap van jullie ,ook de verslagen zeer mooi.
    zou zeggen,jongens heel veel plezier nog ,de komende dagen.
    wees voorzichtig.
    groetjes oma en opa en je tante wendy.+

• 02 Februari 2015 - 16:25

Nancy:

Hee allemaal,

Zat er de hele tijd op mijn mail te kijken..Zou er vandaag een verslag komen....
    Gelukkig hij kwam.
    Ik vind het super wat jullie meemaken en Waw wat een dieren gezien dan ben ik toch echt jaloers op jullie..Wat een ervaring..
    Ooit gaan we terug he levi..laat je ons eens zien wat jij nu allemaal mag/kan zien,
    Mis je ons een beetje Levi..zo jammer dat je niet kan reageren.Tegenwoordig zijn we zo verwent/gewent aan whatsapp....We weten altijd wat er speelt..Maar deze x niet.Ben erg benieuwt hoe jij het ervaart en of je ons mist en je vriendin mist.Vicky is zaterdg hier komen slapen.Heeft je bed warm gehouden.
    Ik kijk weer uit naar morgen naar het dagverslag.
    Dank je wel voor dit verslag weer..Ik ben superrrrr trots op jullie..Wat een super ervaring maar zal soms ook erg zwaar zijn.Als jullie terug komen hebben jullie heerlijk 1,5 week vrij dan kunnen jullie lekker uitslapen en bijkomen en terug denken aan die geweldige ervaring..
    Love you Levi xx

• 02 Februari 2015 - 17:26

Ignas:

Wauw, wat een dag! Als ik dat zoal lees word ik hartstikke jaloers! Wat moet dat leuk zijn zo in die ruige natuur waar alle dieren nog in het wild leven. Hier werd laatst al geroepen dat ze het maar eng vonden wat jullie zoal allemaal meemaken. Ik ben erg benieuwd naar de komende verslagen!! Leuk dat we zo iedere dag mee kunnen lezen. Echt iets om naar uit te kijken. He Sid, geniet er maar van jongen! Voordat je het weet zit je weer in Maastricht en moet je iedere ochtend in het regenachtige Nederland weer naar school. Wel lekker thuis bij je vader en moeder natuurlijk. Geniet er maar van jongen. Wij denken veel aan jou!!! Je vader

• 02 Februari 2015 - 18:38

Veronique:

Hey Charena en de rest,

Geweldige foto's hebben jullie en van de olifanten om die in het wild te zien, en dan de warme waterbronnen, dat was nog iets voor mij, lekker die warmte, wat ben ik toch alweer jaloers.
    En jullie hebben zeker een druk programma, maar als ik dit allemaal lees, is het echt wel de moeite waard.
    En ook nog met de jeep racen, echt iets voor jou, Charena.
    Schatje geniet er nog maar lekker van, voordat je het weet ben je weer thuis en dan moet je weer iedere dag naar school en hier weer van alles doen , hahaha.

Geniet nog lekker in de bergen en van alles wat jullie nog gaan bezichtigen.

Dikke kus en knuffel
    xxxx love you

Julian en mama

• 02 Februari 2015 - 18:53

Jolanda:

Hallo jongens, meiden en begeleiding,
    Wat een belevenis die safari , de zus van Bram heeft dit verslag met grote jaloezie gelezen.
    Die olifanten, Bram denk je aan je vader?
    Geniet samen allemaal van de mooie momenten en wat nog allemaal gaat komen.
    Heel veel plezier allemaal samen en take care.
    @ Bram , een dikke knuffel van je moeder

• 02 Februari 2015 - 19:53

Thijs En Carla:

Lieve Baddegama-gangers,

Whauw, wat een avonturen beleven jullie. Geen spinnen en slangen !!!!
    Het zou mij nou ook zo vet lijken om eens een safari tocht te maken en jullie hebben het al gedaan.
    Denk dat heel veel ouders dit nog niet gedaan hebben en stiekem jaloers zijn. Ik in ieder geval wel
    ha ha. Blijf vooral genieten van al deze geweldige indrukken.
    Ik ga de paarden maar eens eten geven in de kou, brrrrrrr
    Lieve groet voor alle en een knuf voor Sasja xxx

• 02 Februari 2015 - 20:03

Vicky:

Mooie verslagen van de laatste dagen En mooie fotos !
    Iedereen nog heel veel plezier!
    En leeff,
    vanaf morge nog 9daagjes en dan zie ik je weer !!
    joepieeeee
    hahaha
    ik mis je echtt dus dat dat maar snel omgaat!
    Ik hou van je en doe voorzichtig lieverd
    dikke kus xxx

• 02 Februari 2015 - 20:51

Jordy, Mariëlle En Alon:

Hallo allemaal,

We hebben er even op moeten wachten, maar vandaag dan toch een mooi verhaal van een, zeker voor jullie, mooie en indrukwekkende dag!
    Het was vroeg op staan, maar zeker de moeite waard lijkt ons en één van de dingen waar je naar hebt uitgekeken, hè Dahnée, die safari! We kijken uit naar je verhalen en de foto's!!!
    Lekker spannend ook, eerst vasthangen met de jeeps en daarna nog een race hahaha

Vele groeten en xxx-jes