Dag 8 - Reisverslag uit Baddegama, Sri Lanka van portagoesbaddegama2015 - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Baddegama, Sri Lanka van portagoesbaddegama2015 - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Cas & Luuk S

31 Januari 2015 | Sri Lanka, Baddegama

Om 06:00 werden we weer gewekt door super Mario, we stonden nog niet meteen op zoals altijd. En stomme Mario klopte nog een paar keer, toen stond Luuk maar op en Cas sliep nog even verder. Cas stond eenmaal wel op toen Luuk Dederen hem wakker schreeuwde, we kleden ons om en verzorgde ons. Wij gingen al om 06:45 omdat we corvee hadden, we dekte de tafel etc. om 07:00 begon het ontbijt het was gewoon een normaal ontbijtje. Om 08:00 stond het busje klaar om ons naar Rob’s garden te brengen, eenmaal aangekomen bij Rob’s garden ging mevrouw Maas vragen wat onze klusjes waren. De meisjes verwijderen de klimop bij de hekken, en sommige jongens liepen met kruiwagens op en neer waar cement in zat. En andere jongens verdeelde de grond, na een uurtje hadden we even pauze iedereen dronk wat en kreeg een citroen koekje. Daarna hebben we nog een klein uurtje hard doorgewerkt, en om 10:45 stond het busje weer klaar voor ons. Hij bracht ons terug naar Senehasa om daar ons even te douche, daarna kregen we als lunch een groente soep met een botherham. En ja hoor om 13:15 liepen we naar de stadsbus, om naar het strand te gaan eindelijk! We gingen in Hikaduwa naar het strand het was 20 minuutjes rijden naar het strand, we zagen weer veel leuken dingen onderweg zoals een krokodillenmeertje. Toen we daar aankwamen moesten we nog 1o minuutjes lopen naar het strand, we gebruikte het strand dat eigendom was van een hotel. Bij het hotel dronk eerst iedereen een hele lekker koude cola,
Daarna rende Cas en Sid als eerste de zee in het leek wel de temperatuur van een badkuip. Maar vergeleken de temperatuur buiten het water was het toch verkoelend, na een paar minuten rende iedereen de zee in ook Mario. Iedereen zwom eerst wat daarna begon het lol maken, iedereen sprong op elkaar en duwde elkaar kopje onder. Dat was wel grappig, en ja hoor het werd nog grappiger een zandgevecht in de zee iedereen gooide met zand op elkaar. Na 2 uur in de zee gezwommen te hebben moesten we eruit we douchten ons aan kleden we ons aan, we hadden ons toen nog even aan de tafel gezeten en kregen weer een cola die was wel minder koud. En we kregen een lekker bordje frieten met ketchup, daarna liepen we terug naar de stadsbus en reden we terug naar Baddegama. We stapte daar uit en gingen nog even inkopen doen want morgen, gaan we onze 4 daagse trip maken door de bergen! Toen we terug waren bij Senehasa, hebben Cas en Luuk de tafel gedekt omdat we corvee hadden. Saman had weer heerlijke noedels voor ons gemaakt en vis! De noedels smaakte beter dan jullie zaterdagse frieten……. Na het eten kreeg iedereen tijd voor zijn verslag te typen wat wij nu doen en daarna ging iedereen zijn koffertje inpakken, het was weer een geslaagd dagje!

Op naar morgen dan moeten we om 04:30 opstaan.
Veel succes met werken daar in de kou, wij gaan lekker naar de bergen!
Dikke knuffels aan, familie van Caldenborgh & Schutz & Lemmens

• 31 Januari 2015 - 16:24

Roel :

Beste Cas en Luuk, en andere Baddegama visitors,

Complimentjes voor jullie leuk en grappig verslag. Super met al die persoonlijke ervaringen.
    Leuk te lezen dat het niet allemaal serieus en hard werken is.
    En het eten valt zo te lezen ook reuze mee. Het zou zelfs nog beter zijn dan bij ons hier. Bofkonten!!
    Wij wensen jullie heel veel succes en plezier tijdens jullie trekking die vanaf morgen gaat beginnen.
    Laat je verwonderen door de natuur en de nieuwe ervaringen. Laat het gebeuren en maak er het beste van.
    En vergeet niet af en toe in elkaars arm te knijpen en vooral ook te genieten!!
    Voor Ivo:
    Verzoekje van je lieve moeder.
    Maak van de bijzondere momenten mooie foto's en filmpjes.
    Dan kunnen we straks jouw ervaringen nog eens navertellen.
    Wij sluiten af met jullie een hele voorspoedige, mooie en onvergetelijke trekking te wensen.

Salukes,

Chantal en Roel.

• 31 Januari 2015 - 16:51

Bert Rikers:

hallo levi enallemaal
    en weer een flinke werkdag achter de rug
    en ook heerlijk van het strand genoten
    dus jullie zijn weer lekker ontspannen bezig geweest,en zo te lezen ook lekker warm.
    en morgen lekker de bergen in,
    dit is toch fantastisch zo"n stage plek
    morgen vroeg op maar dat is het waard,lekker de bergen in,
    zou zeggen heel veel plezier en wees voorzichtig allemaal
    levi,heel veel groetjes vanuit maastricht en aan je medereizigers
    oma en opa en je tante wendy

• 31 Januari 2015 - 17:34

Rob, Eliane En Maike:

Hi vakantiegangers,

Leuk dat jullie zoveel plezier samen hebben. Nou lekker de bergen in, ik zou zo met jullie willen ruilen. Nu ga ik toch aan mijn zaterdagse frieten beginnen, ja Cas en frikandellen special. Dikke knuffels.

• 31 Januari 2015 - 17:35

Jolanda:

Hallo jongens, meiden en begeleiders,
    Wat hebben jullie weer een leuke dag achter de rug en mooie trip voor de boeg.
    Geniet van de mooie dingen die jullie nog allemaal gaan meemaken. Het lijkt mij een hele ervaring om al dat moois te zien. Heel veel plezier de komende dagen, doe voorzichtig en zorg goed voor elkaar.
    @ Bram , een dikke kus van Papa, Anniek, Pim en je moeder

• 31 Januari 2015 - 17:40

Veronique:

Hallo allemaal,

Fijn dat jullie eens lekker konden genieten van de zee, dat hebben jullie ook verdiend en het is zeker verkoelend.
    Ik wens jullie fijne dagen in de bergen, geniet van alles en van alles wat je ziet.
    En vroeg opstaan is ook de moeite waard.

Nou ik wacht weer vol spanning af op het volgend verslag.

Dikke kus en knuffels voor Charena
    xxxx

• 31 Januari 2015 - 18:12

Luc :

hoi badagamagangers,

wat een leuke verslagen allemaal en hele leuke foto"s
    vandaag lekker een beetje kunnen ontspannen lekker in de zee gezwommen heerlijk!!!
    morgen de bergen in wordt ook weer een mooie ervaring.

groetjes allemaal en vooral aan Cassie

groetjes ome Luc en Judith

• 31 Januari 2015 - 18:14

Nancy:

Hallo allemaal,

Wat leuk om te horen dat jullie af en toe tijd hebben om effe te ralaxe..Jullie werken hard hoor...Ben er erg trots op om dat te zien,
    Ik krijg steeds meer zin om ook een keer naar Sri Lanka te gaan. Wat ziet het er mooi uit zeg.
    levi trek je t ng een beetje?
    Wij zijn vandaag effe een broddje burfke gaan eten. Hou jij tegoed.. Maar zo te horen komen jullie niks te kort.
    Vergeet geen foto's te maken he Levi kunnen we er straks een mooi fotoboek van maken.
    Heel veel plezier in de bergen.
    Gr en dikke kus voor Levi.

• 31 Januari 2015 - 18:31

Kariem:

@Levi, Daley Sinkgraven van Hereveen naar Ajax. Goed bezig daar! Ben trots op je.
    @de rest, ben ook trots op jullie hoor....
    PS. Hoe zit het met het gewaad van de monnik, is dat net als bij de Schotten?
    Enjoy!! Groeten, Kariem.

• 31 Januari 2015 - 18:46

Nicoline En Ignas:

Wat een geweldige dag weer en wat leuk te lezen hoeveel plezier jullie met elkaar hebben. Leuk ook de foto's die de monnik op FB zet, zo krijgen we nog een beter beeld naast de leuke verslagen elke dag. Petje af over jullie harde arbeid. Leuk Sid dat je meteen de zee inrende, niks engs tegengekomen? Zijn er ook flinke golven of valt dat mee. En dan eindelijke een ijskoude cola, die zal gesmaakt hebben.
    Vandaag zijn we met Tuur naar de open dag VMBO Maastricht geweest. Was erg leuk en goed georganiseerd. In een lokaal kreeg je informatie over de maatschappelijke stage en dus ook over jullie project. Ik was echt trots Sid dat jij daar nu verblijft. Hopelijk kan Tuur over 3 jaar ook mee, Tiny???
    Nu naar de bergen. Ben heel benieuwd hoe jullie dat ervaren. Veel groetjes en speciaal voor Sid een knuffel van zijn broer Tuur. xxx

• 31 Januari 2015 - 18:50

Fabiola En Marieke:

hé cassie en luuk s,sjiek verslag die mario is wel een beetje flauw, jullie zo vroeg op zaterdag wekken, maar denk naderhand geen spijt hé, zo,n mooie middag gehad, heb weer heel mooie foto's van de monnik gekregen, heel indrukwekkend, heel veel spach en plezeer in de bergen, morgen, wij gaan hier ons gangetje, en zal het onthouden van die frieten, luuk s, dikke knuffel aan iedereen, en luuk gisteren kwam enzo effe informeren, groetjes ook van hem, dikke knuf, mam en marieke

• 31 Januari 2015 - 19:12

Elian En Roger:

Hallo allemaal,
    Wat fijn om te lezen dat jullie weer een super dag gehad hebben. Heerlijk even relaxen aan het strand en wat kan een koud colaatje dan lekker smaken als je 'm niet zo maar op elk moment uit de ijskast kan pakken

• 31 Januari 2015 - 19:12

Phuc En Anneke, Maaike, Fieke En Daan:

Wat een geweldige ervaringen doen jullie op Sid ! In zo n mooi land ! Aan Galle, Hikaduwa en Nuwareliya heb ik ook hele goede herinneringen... :)! Geniet van alles wat jullie tegenkomen en veel plezier in de bergen...
    Heel veel groetjes,
    Phuc, Anneke, Fieke, Daan en van Maaike uit Thailand!

• 31 Januari 2015 - 19:20

Sam Juul, Marcel En Jolanda:

Wat een fijne dag hebben jullie gehad en lol in de zee!!! ...fijn om te lezen dat jullie zoveel afwisseling hebben in werk en leuke dingen doen
    Wens jullie hele fijne dagen in de bergen en tot snel....

Lieve groet van ons alle

• 31 Januari 2015 - 20:15

Thijs En Carla:

Lieve Baddegama-gangers.

Nog steeds kijk ik elke dag naar jullie verslag uit. ook vandaag weer een mooie verslag waarin
    duidelijk wordt, hoe veel afwisselende dingen jullie doen, van hard werken tot leuk dingen.
    Jullie hebben ook nog steeds veel plezier samen, toppie, wat een geweldig team !!!!
    Supergaaf dat jullie nu de bergen ingaan, weer een hele nieuwe uitdaging waarin jullie vast weer
    heel veel gaan beleven ( effe niet werken is ook wel lekker). Op naar o.a. de olifanten, (wat me erg indrukwekkend lijkt) en nog veeeel meer !!!!!!
    Genieten, foto's, filmpjes, ervaren, plezier ect, voor in de bergen, toi toi toi.
    Een jaloerse groet voor allemaal en een dikke knuffel voor Sasja xxx

• 31 Januari 2015 - 20:29

Elian En Roger:

2e poging want ik zie dat de helft van m'n bericht niet geplaatst is...
    We wensen jullie allemaal een fantastische tocht en onvergetelijke momenten. Geniet!
    Groetjes en een hele dikke knuffel voor Tessa xx

• 31 Januari 2015 - 21:37

Zwarteoma:

Hoi Cassie
    Wat een drukke en spannende dagen maak je. mee, ben een beetje jaloers op. je,maar ook weer niet, al die rijst eten, en slangen, maar jij vind dat natuurlijk sjiek.
    Maar bij Eliane en moelie is het. Nu ook gezellig de hele avond hebben ze zonder stroom gezeten, heb jij geen last van hè.
    Cas ik ga weer stoppen, tot volgende keer.poenen zwarte oma

• 31 Januari 2015 - 23:36

Vicky:

Lieve levi,
    heel veel plezier in de bergen,(ook de rest)
    doe voorzichtig en let goed op jezelf x
    ik mis je echt heel erg..
    ik hou heel veel van je ♡
    dikke kuss van je kleinee ♡

• 01 Februari 2015 - 00:09

Marlou:

Weer fantastisch om jullie belevenissen te lezen...een late reactie ...maar toch. Ivo ik zit nog laat op deze avond met oma naar jullie mooie werkzaamheden te kijken. Ze vindt het fantastisch dat jij dit allemaal doet voor deze bijzondere mensen aan de andere kant van de wereld. Oma vindt het geweldig dat ze dat nog allemaal kan meemaken...en wel dat weer een kleinkind van haar dit mag doen. Ze geeft dan ook heel veel groeten en unne dikke poen voor jou. Liefs van oma en Marlou.

• 01 Februari 2015 - 00:22

Ruben En Megan:

lieve tessa en de rest we hopen dat je het heel leuk heb daar , wij missen je in iedereen heel erg en hopen dat je snel terug maar maak er nog een leuke tijd van xx ruben en megan en bentley

• 01 Februari 2015 - 01:29

Jordy, Mariëlle En Alon:

Hoi!

Mooi verhaal weer!

Wel erg vroeg op morgen hahaha!
    Geniet van de rondreis, maar het is de moeite waard lijkt ons!
    Leg de mooiste herinneringen vast zodat je er straks nog van kunt genieten!
    Heel veel plezier en maak er 4 mooie dagen van!
    Hopelijk kunnen jullie ons ook vanuit de bergen verslag uit brengen van jullie belevenissen.

Groeten en een speciale dikke knuffel van Jordy!

• 01 Februari 2015 - 10:46

Aimee:

Hoi Mario,

Alweer un week veurbij. Joep heet gister t hoes gezogen en gedweilt! Helaas gein foto's gemaak.. Hij geit alles good. De jongens maken zich klaor veur MVV-Roda, der zal straks vast en zeker un berieckske koame mit wee gewonnen heet!

Veer winse uuch nog fijne doag touw. Veur dat ger t wit is t alweer veurbij en kin de carnaval beginnen!

Joep sjik uuch straks un beriech!

groetjes,

Aimée

• 01 Februari 2015 - 13:10

Liliane:

hallo allemaal, ondanks alle sores genieten we hier veel van jullie levendige berichtgeving en foto's.geniet maar heel veel van jullie mooie ervaringen zodat wij straks van jullie verhalen kunnen opfleuren.En bedankt dat jullie er voor luuk zijn.
    Gr.liliane

• 01 Februari 2015 - 17:41

Ellen Schoonbroodt:

Wat fijn dat jullie zoveel meemaken ik hoop dat jullie fijne dagen hebben in de bergen
    ik vind het fijn om jullie te volgen als jullie terugkomen dan krijg ik in april de foto's te zien
    maar ik vind de foto's die ik nu zie prachtig laat mij weten hoe het in de bergen is
    en ik vind het fijn dat jullie mario super mario noemen.
    ik neem mijn petje af voor jullie wat jullie allemaal doen en goed dat jullie dit project doen in
    srilanka.
    hoi nmario,
    Hoe gaat het daar doen ze het goed en luisteren zij wel naar je
    met mij gaat het goed.
    ik volg je goed en de foto's zijn prachtig en wat een lekker weer want de jongens
    hebben geen tshirt aan
    en hoe is het eten?
    laat gauw weer wat van je horen
    ik mis je wel
    Heel veel liefs van ellen
    hoi hoi
    XXXXXX

• 01 Februari 2015 - 17:56

Oma Marita En Opa Peter:

Hoi Luuk en de rest .
    Leuke verslagen iedere keer. We kijken er elke dag naar uit, en ook naar de foto's. We hopen dat je de volgende dagen veel plezier hebt in de bergen. Hopelijk doe je er veel mooie ervaringen op zo dat je straks veel te vertellen hebt.

Groetjes van oma en opa

• 01 Februari 2015 - 18:05

Oma Marita En Opa Peter:

Luuk, bijna vergeten: MVV heeft met 3-0 gewonnen van RODA. Hoi,hoi.

• 01 Februari 2015 - 18:32

Marcel, Myriam En Julian:

Hallo allemaal,

Wat zijn we weer ontzettend jaloers erop dat jullie een kok hebben en naar het strand kunnen, terwijl wij hier met de dikke winterjas aanzitten en ons eigen potje moeten pruttelen.
    Wat moet die Mario toch een engelen geduld hebben, wij nemen ons petje voor deze vrijwilliger af en hij doet gezellig met jullie mee.
    Hoop dat jullie veel plezier hebben in de bergen, ben voorzichtig en tot gauw.

Groetjes aan iedereen,

Dikke kus voor Charena

• 01 Februari 2015 - 20:05

Sofie:

Lieve tessa
    Fijn tot het zo goed gaat bij jullie knap hoor tot jullie daar zo goed werken in die hitten! Ik wil even zeggen tot het super Goed met je paardje gaat!
    Heel veel plezier en geniet er nog maar van!
    Grtjs sofie mis je wel hoor!! Dikke knuffel xxx

• 01 Februari 2015 - 20:13

Joep Verhoeven:

P,

vr hobbe die (***) moffe gepak!
    3-1 en verdeend aog nog!
    T waor super leuk, vr zien nog ff in de struijs gewees
    Noe lekker op de baank nao genete!

Laters,

joep