Dag 7 - Reisverslag uit Baddegama, Sri Lanka van portagoesbaddegama2015 - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Baddegama, Sri Lanka van portagoesbaddegama2015 - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Sasja & Charena

30 Januari 2015 | Sri Lanka, Baddegama

Reisverslag van dag 7 in Sri Lanka
Gemaakt door: Charena & Sasja

Hallo allemaal,
Dit keer geen ontbijt, enkel een banaantje en thee.
We moesten al om half 7 klaar staan met de bus om te gaan werken bij Rob’s garden.
Mario, Sasja , Charena , Levi , Luuk D, Bram & Sid moesten hele zware stenen tillen en wegbrengen.
Tessa, Ivo , Luuk S, Cas en Tiny gingen weer zand zeven.
Na anderhalf uur hadden we pauze en gingen een broodje met worst of een banaan eten, en daarna gingen we meteen weer verder met onze taken.
Ongeveer 2 uur later waren we de klussen aan het afmaken, Charena ging haar schoenen schoon maken bij de put en toen viel hij erin! Dus dat was natte boel.
Maar Sasja was weer zo vriendelijk om Charena te dragen naar de bus.
We gingen daarna weer terug met de bus naar het bejaardenhuis. Iedereen kreeg een uurtje de tijd om zich te wassen en ons aankleden. Daarna kregen we nog een soort lopend buffetje.
Na 1 uurtje werden we weer opgehaald met het busje om naar het dorpje Galle te gaan. Eenmaal aangekomen zijn we naar het fort gegaan, het was heel mooi uitzicht en het waaide er hard.
Daarna zijn we door het dorpje gaan lopen, we waren van plan om naar een museum te gaan. Maar die was dicht.
Daarna had iedereen honger, dus gingen we met de bus opzoek naar een restaurant. Uiteindelijk hadden we een klein restaurantje gevonden die aan de zee lag.
We mochten ook even tot onze knieën door de zee lopen, we mochten niet nat worden omdat we daarna weer het busje in gingen. Maar door een hoge golf werden Charena, Cas & Sasja nat! Daar was Mario niet zo blij mee..
Daarna gingen we weer met het busje en werden we weer afgezet, want we gingen shoppen!
We gingen in een hele grote winkel, het leek wel een soort Primark.
iedereen kocht leuke souvenirs… en wie had de grootste tas met spullen of cadeautjes en ook nog eens voor een hele goedkope prijs….Charena!
Daarna kwam de bus ons weer halen, en zijn we terug naar het bejaardenhuis gereden. Daarna mochten we weer een beetje doen wat we wilden, vervolgens gingen nog een paar mensen naar het dorpje in Baddegama.
Daarna zijn we gaan eten, noedels met kroepoek, salade, en mango.
Daarna hadden we tijd tot 8 uur om onze kleren te wassen of onze verslagen te maken. Waar Charena en Sasja nu ook mee bezig zijn.
Een en al… Was het een drukke, maar leuke dag!
Groetjesssssss!!!!!!!!

• 30 Januari 2015 - 16:20

Fabiola En Marieke:

he, allemaal, zo te zien een hele gevulde dag, met heel veel gezelligheid, heerlijk dit hebben jullie ook wel verdiend, want jullie werken ook erg hard, ben nu al benieuwd naar cadeautje, zegt marieke ,geniet maar lekker, weeral mooi verslag, dikke knuffel allemaal, eentje extra voor luuk s,x

• 30 Januari 2015 - 16:40

Roel:

Leuk verslag over de aparte dingen die jullie meemaken.
    Ook leuk om te lezen wat er zo al mis gaat.
    Leuke foto's van jullie allen.

Veel plezier, en maak er iets moois van.
    Veel groetjesssssssssssssssssssss.

• 30 Januari 2015 - 17:18

Carla, Tessa, Olga & Thijs :

Hallo harde werkers,

Dank weer voor het mooie, levendige, verslag. Wat een schitterende foto's vanuit Galle! Wij willen daar ook wel zijn i.p.v. in het koude Nederland. Jullie doen echt zeer veel afwisselende en interessante dingen. Gelukkig ook even tijd gehad om gewoon te winkelen. Denk aan het gewicht van je koffer!
    Sasja wat lief van je dat je Charena gedragen hebt naar de bus. Geen rugklachten? Dit keer gelukkig geen enge verhalen over slangen en spinnen.
    Hier in Amie alles goed ook met de beestenboel. Liefs en groet voor allen en extra voor Sas.

Hallo allemaal,
    Wederom een mooie dag van hard werken gecombineerd met het bezoeken van mooie bezienswaardigheden. Hoop dat jullie met zijn allen genoten hebben maar daar twijfel ik niet aan . Wat een belevenis om dit allemaal te kunnen meemaken. We zijn zeer benieuwd Bram naar alle foto's die je maakt . De foto' s die we tot nu toe gezien hebben liegen er niet om. Wat een prachtige natuur en mooie en lieve mensen. De tijd vlliegt, er is al een week voorbij. Maak er samen nog een paar mooie weken van . Dit vergeet je nooit meer. Heel veel plezier nog en tot schrijvens.

• 30 Januari 2015 - 17:44

Bert Rikers:

hallo allemaal;
    hebben jullie hard moeten werken,zware stenen tillen
    en wat mooie fot"s uit galle, was het leuk?
    en het lopend buffet,viel het in de smaak?
    jullie vermaken zich wel,flink werken,en dan een dorpje,de zee,tussendoor toch even een ontspanning
    en hoe is het weer? noch lekker warm?
    nog een prettige avond allemaal.
    levi en alle medewerkers groetjes
    oma en opa doei!!!!!!!!!!!!!

• 30 Januari 2015 - 18:09

Vicky:

Hele mooie foto's !
    leuk wat jullie hebben gedaan ook!
    En voor levi: ik mis je schat..
    tot die 2weke maar snel omgaan !!
    Hou van je ♡

• 30 Januari 2015 - 18:40

Anniek:

Lieve Allemaal,

Wat een mooi avontuur hebben jullie tot nu toe al meegemaakt! Lieve bram, je weet dat op dit moment een jaloerse zus aan de andere kant van de wereld zit, maar ik geniet ervan om jullie elke dag te volgen. Geniet nog maar van de komende twee weekjes, want voor je het weet is het weer voorbij en zit je thuis met me opgezadeld. Take care! Dikke knoevel van Anniek

• 30 Januari 2015 - 19:06

Veronique:

Hey lieve Charena en de rest,

Eindelijk eens een verslag van jou Charena en wat heb ik hier zitten lachen met wat je allemaal gedaan hebt.
    Het kan ook weer niet missen dat je niet nat zou worden van de zee, en dan maar zeggen dat het een hoge golf was, hahaha, ik had Mario beter van te voren kunnen inlichten over jou als je naar de zee zou gaan en zeggen als iets niet mag, dat jij het alsnog zou doen, hahaha.
    Ik spreek uit ervaring, hahaha.
    En eindelijk wezen shoppen, echt iets voor de dames. Maar dat hebben jullie ook verdiend na al dat harde werken van de afgelopen dagen.

Ik vroeg me wel nog af hoe laat jullie eigenlijk s'avonds gaan slapen en wat jullie nog zoal doen als jullie het dagverslag gemaakt hebben, want dat horen we niet meer.

Nou lieve Charena heel veel knuffels van mij en een pootje van Benji!!
    xxxxx love you

• 30 Januari 2015 - 19:44

Marlou:

Eindelijk weer tijd om te reageren...heb in de tussentijd wel iedere keer genoten van jullie belevenissen. Jullie vergeten dit nooit meer....de mooie natuur....de lieve mensen....leuke vrienden.....vroeg opstaan....vroeg naar bed....hard werken...shoppen voor een prikkie....koel busje....zingen....lekkere noedels....interessante huisdieren....zware kozijnen...veel zand zeven...kleren wassen......en heeeeeel veeeeeel bananen!!!! Ivo, als je over twee weken terug komt, zullen wij er voor zorgen dat er bananen aanwezig zijn.
    Unne dikke poen veur Ivo van Marlou

• 30 Januari 2015 - 20:16

Nancy:

Hallo allemaal,

Geweldig om jullie verhaal te lezen..Ik kijk erna uit om jullie verslagen te lezen.Kyra is vandaag geopereerd levi.Pinnen zijn eruit gehaald..Alles is goed gegaan.Anders maak je je misschien zorgen on je zusje hhihihi..
    Ik vond t erg fijn om jouw vandaag ook weer op foto;s te zien.
    Fijn dat jullie het gezellig hebben als groep.Maak er een leuke tijd van.Ik kijk weer uit naar morgen.
    Dikke xx Levi van ons..

ps..Ik heb rust word niet gekieteld door Levi.Heeft hij jullie nu te pakken

• 30 Januari 2015 - 20:31

Ruben:

Lieve tessa ik hoop dat het goed met je gaat daar , met mij in ieder geval wel..
    ik mis je heel erg hard en hoop dat je snel terug komt.
    maar tot je wel nog een leuke tijd heb daar..
    zie je snel xx ruben

• 30 Januari 2015 - 22:55

Marcel En Myriam:

Hallo allemaal,
    Weer een leuke dag beleefd!
    Charena is je schoen weer droog?. ...maar natuurlijk heel charmant als je door een leuke jongen gedragen word!
    Hoop dat Mario niet meer boos is....
    Heerlijk lekker veel shoppen voor weinig geld, goed gedaan!
    Leuk verslag!
    Groetjes aan iedereen en een dikke kus voor Charena!
    M&M

• 30 Januari 2015 - 23:06

Jordy, Mariëlle E En Alon:

Hoi!

Weer een drukke en zware dag vandaag lezen we in het verslag! Had je een ADV Dahnée?

Mooi om te zien dat jullie buiten het zware werk ook veel plezier beleven en mekaar zelfs dragen ;-)
    Alleen Mario niet meer boos maken hè :-))

Vanmorgen heeft het hier gesneeuwd, maar deze is alweer gesmolten. We zijn jaloers op jullie zon, warmte en mooie omgeving!!!

Groete en knuffels oet Segietere

• 31 Januari 2015 - 10:58

Eliane, Rob En Maike:

Goedemorgen allemaal, voor jullie natuurlijk al middag !

Wederom genoten van jullie reisverslag en vanmorgen van de vele kleurrijke foto's !

We kijken alweer uit naar jullie volgende verslag en foto's !

Hier is alles oké. Geen sneeuw, wel een zonnetje.

Cas even ter info van papa: Daley Sinkgraven van Heerenveen gaat per direct naar Ajax.

Werkse, genietse en veel plezier voor jullie allemaal !

Eliane, Rob en Maike.